#70 Nora Sakavic - seria All for the game, tom1 "The Foxhole Court"


Autor: Nora Sakavic
Tytuł: "The Foxhole Court"
Tytuł oryginału: "The Foxhole Court"
Tłumaczenie: Beata Wierzejewska
Wydawnictwo: Wydawnictwo NieZwykłe
Ilość stron: 331
Gatunek: literatura młodzieżowa

"W jego przypadku, nadzieja była bardzo niebezpieczna i przerażająca, ale pomyślał, że być może mógłby do niej przywyknąć."

Exy to nietypowa dyscyplina sportowa. Połączenie lacrosse z hokejem na lodzie dawało brutalną mieszankę. Neil Josten jest graczem tego właśnie sportu. Małe miasteczko i lokalna drużyna dawało mu wystarczającą anonimowość jakiej potrzebował. Wszystko się jednak zmienia, gdy okazuje się, że trener tak bardzo wierzy w jego możliwości, że zgłosił go na ochotnika na pozycje rozgrywającego, do drużyny Lisów Uniwersytetu Palmetto. Lisy to zbiór graczy, którzy mieli w życiu poważne problemy przez co resocjalizacją jest dla nich udział w zawodach. Niestety z tego samego powodu jest o nich dość głośno,a  tego nie chce doświadczyć Neil, który od kilku lat ukrywa się przed własnym ojcem - przestępcą. Chłopak sądzi, że powinien spróbować, dopóki będzie skrzętnie ukrywał prawdę o sobie.Jak się okazuje, nie on jeden w zespole zataja swoje prawdziwe ja, a na dodatek jest to osoba z jego przeszłości. Czy wejście w światła reflektorów sprawi, że Neil ściągnie na siebie niebezpieczeństwo, czy może odnajdzie w drużynie spokój?

"-To nie świat jest okrutny - oświadczył chłopak. -Tylko ludzie, którzy na nim żyją."


Już dawno w jednej książce nie miałam do czynienia z tak różnorodną grupą bohaterów. Od gwiazd sporu, osoby, które doświadczyły przemocy, narkomanów, po uciekinierów. Po prostu mieszanka bardzo wybuchowa, ale jakże dobrze przedstawiona! Każda postać ma charakterystyczne dla siebie cechy, każda osoba wyróżnia się na tle innych swoimi doświadczeniami i zachowaniem. Trzeba przyznać, że autorka postarała się, aby bohaterowie grali tu pierwsze skrzypce. Jedne osoby da się polubić już od pierwszych stron, inne wywołują w nas dystans, ale koniec końców i tak śledzimy ich losy z zapartym tchem.

Przechodząc do fabuły muszę powiedzieć, że nie jest ona łatwa. Od intrygującego, nieznanego sportu, aż po zagadki powodujące dreszcze. Neil musi uciekać przed swoim ojcem o pseudonimie Rzeźnik co trzeba przyznać, nie brzmi miło. Podczas 8 letniej tułaczki, traci najbliższą sobie osobę czyli matkę i stale żyje w ukryciu. Propozycja wstąpienia do drużyny, o której jest głośno spada na niego jak grom z jasnego nieba i chociaż decyzja wydawałaby się oczywista w jego wypadku, sprawy się komplikują. Chłopak jest niski i słabo zbudowany, ale jego atutem jest szybkość. Nie jest mu jednak łatwo znaleźć wspólny język z zawodnikami z którymi dzieli teraz życie. Sytuacja doprowadza nie raz do napiętej atmosfery i nieprzyjemnych zdarzeń. Do tego nagle na wierzch zaczyna wypływać przeszłość pod postacią pewnej osoby. 

Muszę Wam powiedzieć, że książka nie jest łatwa. Zagmatwane sytuacje sprawiają, że musimy się skupić, aby połączyć wątki, a spora liczba bohaterów powoduje, że momentami potrzeba chwili aby dobrze dopasować imię do opisu osoby. Jest to więc troszkę bardziej wymagająca lektura niżby się zapowiadało. Całość poprowadzona świetnie, z elementami grozy, ale i z humorem. 

"Tu chodzi o kolejne szanse. Drugą, trzecią, czwartą. Nieważne. Liczy się tylko to, że istnieje ktoś, kto zechce ci dać przynajmniej jeszcze jedną."


Podsumowując książka, wywołuje wiele sprzecznych emocji. Od zaintrygowania, po śmiech czy złość i ogromne współczucie. Fabuła jest zaplątana i nie jest łatwa do rozwiązania, a trudne charaktery bohaterów, nie ułatwiają współpracy. Żeby wszystko zrozumieć, trzeba mieć otwarte oczy i umysł i wszystko powoli składać sobie do kupy, co mi się bardzo podobało. Polubiłam Lisów i nie mogę doczekać się kolejnych części tej trylogii. 

Za możliwość przeczytania dziękuje Wydawnictwu NieZwykłe

Komentarze

  1. Brzmi ciekawie i myślę, że mogłabym się nawet skusić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie i może kiedyś ją przeczytam ale to raczej nie w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak sie czaiłam na tę książkę ale nie miałam pojęcia, że to będzie seria... Mam wrażenie że wszystko jest serią ostatnio :D

    OdpowiedzUsuń

  4. Jestem bardzo ciekawa tej książki :D Niedługo będę ją czytać ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja z kolei poczułam się zainteresowana! Różnorodna gama emocji? Brzmi intrygująco

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie, ale nie mam czasu na wszystkie te książki które brzmią intrygująco :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mnie zaciekawiłaś! Z chęcią przeczytam coś w tym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie, nie straszne mi trudne książki, więc myślę, że kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie dla mnie ale zaciekawiła mnie Twoja recenzja. Blog dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie. Pozdrawiam

    czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
  11. O całkiem możliwe, że i mi by się ta książka mogłaby mi się spodobać tak jak Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze mówiąc to niespecjalnie mnie ciągnie do tej książki. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II