#41 Agnieszka Chrzan - " Wariatka "


Autor: Agnieszka Chrzan
Tytuł: "Wariatka"
Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res
Ilość stron: 162
Gatunek:  literatura współczesna

" - Chciałabym móc sobie wyobrażać, że jesteś wspaniałym ojcem - wyszeptała. - Jednak wiem, że jestem dla ciebie niczym. Nawet zwierzęta dbają o swoje potomstwo."

Anna Hańska, to nastolatka niezwykle utalentowana artystycznie, która jest wzorową uczennicą przygotowującą się do matury. Dziewczyna chce ją zdać jak najlepiej, by dostać się na wymarzone studia. Co prawda bohaterka ma w swoim życiu przyjaciół, którzy wspierają ją, ale brakuje w jej życiu ojca, który nie utrzymuje z nią kontaktu, a dodatkowo ojczym dziewczyny nie jest do niej przychylnie nastawiony i w sumie vice versa. Oprócz tych nieprzychylności losu, dziewczyna spotyka się z odpychającym zachowaniem jej chłopaka. 
Gdy na jej drodze staje wyjątkowy nieznajomy, Ania dostrzega, że jej życie ma szansę na poprawę, ale czy rzeczywistość może do złudzenia przypominać bajkę o księciu i księżniczce??

"Brutalne życie przeraża, gdy nie ma nikogo, kto czyniłby z ciebie małą księżniczkę."


Nasza główna bohaterka to niezwykle ambitna uczennica, której zależy na wysokich wynikach, aby móc iść na wymarzone studia i móc mieć dobrą bezpieczną przyszłość. Ale jej życie przeplatają demony z przeszłości, które nie dają jej spokoju. Głównym z nich jest brak ojca, który opuścił  ją i jej mamę. Dziewczyna odczuwa brak tej ważnej osoby w jej życiu i ma do taty żal, że nawet nie dał jej najmniejszej szansy. 

Sięgając po tę książkę, myślałam, że będę mieć do czytanie z najzwyklejszą obyczajówką i przez większą część historii tak właśnie jest. Byłam wręcz przekonana, że dostałam historie  jakich wiele już na rynku, ale niespodziewanie autorka zburzyła moją wizję na temat książki, niszcząc całą koncepcje historii na kilku ostatnich stronach. Było to dla mnie ogromne zaskoczenie, bo mimo że coś mi nie pasowało w całości nie spodziewałam się takiego rozwiązania sprawy. Nie będę Wam za dużo zdradzać fabuły, ponieważ liczę, że sami sięgniecie po tę pozycję i przekonacie się co tam się takiego wydarzyło, ja napomknę tylko, że oprócz części obyczajowej, mamy tu historie dziewczyny, która powoli wkracza w dorosłe życie, a co za tym idzie spotyka na swojej drodze poważniejsze problemy.

"- To, kim jesteśmy, wiemy tylko my sami. Za kogo się podajemy, to już inna sprawa. Wolę, byś osobiście stwierdziła, kim jestem, gdy mnie poznasz."



Książka nie jest historią o nastolatce, które ma spokojne życie i wszystko czego chce oraz o wielkiej miłości. Ale o dziewczynie, która mimo wieku już posiada swoje problemy, które ją dręczą, ale wraz z upływem czasu problemy jeszcze przybywają. Brak ojca i brak wsparcia u rodziny to jeden z głównych przykrości z jakimi musi mierzyć się Ania. A to jeszcze nie koniec wszystkiego. Agnieszka Chrzan zdobyła się na to by przedstawić życie nastolatki wraz z przykrymi aspektami tej części istnienia i nawet jeśli zniechęci Was początek historii, który może być zwykły gorąco zachęcam, żebyście doczytali książkę do końca bo spotka Was nie małe zaskoczenie. 

Polecam jeśli lubicie historie wyróżniające się na tle innych, natomiast nie polecam, jeśli tematyka nastolatek nie jest dla Was najlepszym wyborem. Ja mimo, że nastolatką już nie jestem, przeczytałam i książka do mnie przemówiła. 

Za możliwość przeczytania dziękuje Pani Agnieszce Chrzan, oraz wydawnictwu Novae Res .
Znalezione obrazy dla zapytania novae res

Komentarze

  1. Książka wydaje się ciekawa ale w tym momencie mam dużo książek do przeczytania.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może kiedyś uda się znaleźć dla niej miejsce ;)

      Usuń
  2. Przekonałaś mnie tym, że autorka zmieniła koncepcje i mamy w rękach książkę, która jest nieco inna niż się spodziewaliśmy ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby trafia mniej więcej w moja gusta, ale nie jestem do końca przekonana. Coś mi tu nie pasuje, ale co to nie mam pojęcia. Muszę zwrócić większą uwagę na tę książkę, rozpatrzyć ją w różnych kategoriach i wówczas zdecyduję, czy czytać ją, czy nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak zdecydujesz się ją przeczytać, jest inna niż wszystkie ;)

      Usuń
  4. Lubię takie zwykłe-niezwykłe książki, zapisuję ją sobie do przeczytania, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybyś nie napisała, że nie jest to cukierkowa powieść o miłościach nastolatki, byłam gotowa po nią NIE sięgać, ale teraz się zastanawiam, bo brzmi interesująco!

    Pozdrawiam, poprostualeksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj uwierz mi, że gdyby była to cukierkowa powieść o romansie to sama bym jej nie przeczytała za żadne skarby :D

      Usuń
  6. Muszę przyznać, że coś mnie w tej książce intryguje. Chyba się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z racji tego, że jest to dosyć​ niegruba książka, to może przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden max dwa wieczory jak się ma wolne i jesteś po lekturze, a jest niecodzienna ;)

      Usuń
  8. Książka na jeden wieczór, ale sama nie wiem czy to dobra ksiazka dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Może kiedyś i ja ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. To chyba coś dla mnie! :)

    Pozdrawiam,
    Luna Fisher

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogólnie opis ciekawy, ale nie wiem czy przeczytam. Jak znajdę ją w bibliotece to pewnie wypożyczę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wybrać się do biblioteki! Zapraszam do nas - właśnie ruszyły zapisy do udziału w Book Tour z książką "Kłamczucha" E. Lockhart

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio staram się zrobić przerwę od młodzieżówek :) Ciekawe jak długo dam radę :D
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem,czy to coś dla mnie. Raczej nie na teraz, w przyszłości zobaczymy.
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam wcześniej ani o książce, ani o autorce, ale brzmi naprawdę ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje się nawet ciekawa, myślę, że w niedalekiej przyszłości po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam. Bardzo mi się podobała

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Zaintrygowało mnie to zaskakujące zakończenie. Może kiedyś będę miała okazję poznać tą historię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się uda, bo jeśli lubisz fantastykę to powinno Ci się podobać ;)

      Usuń
  19. Brzmi ciekawie, jeśli będę miała okazję, to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakoś nie czuję się do niej przekonana. Ostatnio nie sięgam zbyt często po literaturę o nastolatkach, bo odczuwam spory dystans między bohaterami a sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jeśli nie czujesz się przekonana to nie warto zawracać sobie nią uwagi ;)

      Usuń
  21. Zaciekawilas mnie swoją recenzją, zapisuje tytuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. W moim przypadku chyba by się ta książka jednak nie sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

V Czytelnicze Podsumowanie Styczeń 2018

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

II. Czytelnicze podsumowanie Października 2017