#27 Alex Marwood - "Zabójca z sąsiedztwa"



Autor : Alex Marwood
Tytuł : "Zabójca z sąsiedztwa"
Tytuł oryginału : "The Killer Next Door"
Tłumaczenie: Magdalena Koziej
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron:378
Gatunek: thriller/ sensacja / kryminał

"Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi wszystko."

Kamienica przy ulicy Beulah Grove 23 w Londynie, sprawnie skrywa sekrety sześciu zamieszkujących ją mieszkańców. Każda z tych sześciu osób posiada przeszłość, której nie chce odsłaniać przed resztą świata. Jednak jednej z nich zależy na utrzymaniu tajemnicy w ukryciu bardziej niż pozostałym, ponieważ jest ona mroczniejsza niż może się to wydawać. Gdy niespodziewane zdarzenia splatają losy mieszkańców kamienicy każdy musi mieć się na baczności, aby nie wszystkie prawdy wyszły na jaw. 

 "Jedyni ludzie, którzy naprawdę wierzą w to, że "za pieniądze nie kupisz szczęścia", to ci, którzy nigdy nie musieli bez nich żyć."


 Mamy tu sporą ilość głównych bohaterów, ponieważ każdy kto mieszkał w londyńskiej kamienicy odgrywa większą bądź mniejszą role w rozwoju sytuacji. Nie będę Wam wymieniać i opisywać każdej postaci, ponieważ zajęłoby to sporo miejsca i czasu, no i  mogłoby być dla was spojlerem. 
Nakreślę tylko ogólnie, że autorka tworząc każdego ze swoich bohaterów, postarała się o to aby nie były to papierowe postacie, ale każda z nich ma przeszłość ( w większości niezbyt ciekawą ), która zostawiła na duszy ślady, z którymi trzeba się zmagać już przez całe życie. Podczas tej lektury, poznajemy rzeczywiste osoby, które zmagają się z problemami czasami wielkimi, czasami tylko codziennymi, ale mimo to uparcie walczą o siebie. I to był dla mnie ogromny plus tej książki. 

Miejsce akcji rozgrywa się w większości w wyżej wymienionej kamienicy. Jest to miejsce, które może przyprawić o dreszcze i które zazwyczaj omija się szerokim łukiem. Ale i dzięki temu właśnie nasi bohaterowie wybrali takie a nie inne miejsce swojego ukrycia. Kamienica nie rzuca się w oczy jest szara, brudna i zwyczajnie normalna względem otoczenia.

Morderca określany w książce mianem Kochanka od samego początku wzbudził we mnie obrzydzenie. Już pierwsze opisy jego miłości sprawiały, że miałam ochotę odwrócić wzrok. Autorka postarała się o naprawdę dokładne opisy zbrodni, które nie są przyjemnie i mogą dla wielu czytelników sprawiać nieprzyjemność.

I na tym skończyły się dla mnie plusy tej lektury
Początek był naprawdę obiecujący. Bohaterowie książki sprawiają wrażenie, że zaraz zacznie się coś dziać, ale jak dla mnie była to zmyłka. Spodziewałam się więcej ciekawych akcji i intrygi,  a w rzeczywistości mi tego zabrakło. Książka rozkręca się bardzo powoli ( o ile w ogólne ).
Przez pierwszą połowę czekałam w napięciu na rozwinięte momenty, a od połowy byłam już tylko rozczarowana rozwojem sytuacji. 
Zabójce poznajemy dość szybko co zresztą dla mnie było przewidywalne,  no i każdy kolejny poruszony wątek był dość oczywisty. Samo zakończenie poznałam jeszcze zanim się za nie zabrałam. Gdy tylko poruszałam rozdział, wiedziałam jak on się skończy i to zakończenie książki nie było dla mnie zaskoczeniem. 
"Kto pyta, błądzi z innymi."

 

Podsumowując, początek był obiecujący, bohaterowie realni z tajemnicami, które budziły ciekawość no i te szczegółowe opisy zbrodni. Ale całość poprowadzona bardzo powoli, przewidywalna i taka oczywista. Potencjał był ogromny, było zaciekawienie, ale jakoś nie zostało to wykorzystane. Akcja została poprowadzona tak, że nie było napięcia, całość szła na jednej linii i tylko chwilami zdarzały się wzloty.
Była to moja pierwsza książka tej autorki, słyszałam, że poprzednie są lepsze, więc nikogo nie skreślam sięgnę po inne, aby wyrobić sobie zdanie.
A Wy znacie już tę autorkę?
Co sądzicie o jej książkach ?

Komentarze

  1. Miałam podobnie. Początek zainteresował, a prolog bardzo, ale czytając i czytać czułam truchę znużenie. Nudziły mnie też przydługie opisy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jedną jej książkę i też nie powalała, chyba będę trzymać się od niej z daleka, pozdrawiam, Asia z ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz ostatnio przeczytałem thriller i na razie chciałbym troszeczkę inny gatunek poczytać. Jednak jeśli będę pamiętać to niewykluczone, że przeczytam tę książeczkę.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co kojarzę, nie znam autorki i po Twojej recenzji sama nie wiem czy chcę poznać jej twórczość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w wolnej chwili spróbuj, ale jeśli masz dużo książek to nie ma sensu ;D

      Usuń
  5. Książka raczej nie w moim typie, ale twoje klimatyczne zdjęcia są... Takie OCH *-*

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo się ciesze, że się wam podobają ;)
      Dziękuje <3

      Usuń
  6. Hmmm... Jakoś ciągle mi z autorką nie po drodze. Raz mnie bardzo kusi, ale innym razem odpycha. Ciągle nie mogę przeczytać żadnej jej książki. Piękne, klimatyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. I teraz zastanawiam się czy czytać, czy nie czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj skończyłam ''Dziewczyny, które zabiły Chloe'' tej autorki i sięgnę niebawem po jej następne powieści. ;)


    http://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam tej książki, choć spotkałam się już z tą autorką.
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam:
    https://napolkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię kryminały, więc bardzo możliwe, że przeczytam tę książkę :)
    Bardzo ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze nie sięgnęłam, po dziewczyny, które zabiły chloe, ale czeka i niedługo planuję się z nią zmierzyć. Słyszałam bardzo różne opinie na temat książek tej autorki, jednych zachwyca, innych niekoniecznie :D Na pewno przeczytam i sama wyrobię sobie zdanie. :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze nie słyszałam o tej pozycji ale raczej do niej nie zerknę, nie mój klimat. :/
    PS. chyba już raz pisałam ale napiszę raz jeszcze, piękne robisz zdjęcia!

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam kilka razy ochotę kupić tę książkę, ale jakoś nigdy tego nie zrobiłam. Dobrze jest poznać Twoją opinię, myślę że znajdę lepsze pozycje dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama nie czytałam, ale koleżanka czytała inną książkę tej autorki i miała bardzo podobną opinię do Twojej. Może z tą autorką już tak jest, że pisze przewidywalnie i bez napięcia :)
    Pozdrawiam, Kirima z Misie czytanie podoba

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam jeszcze żadnej ksiązki tego autora ale kojarzę, że jest kilka pozycji utrzymanych w podobnym stylu (chodzi o okładkę) i zastanawiam się czy to jest ten sam autor? :) Niestety nie pamiętam tamtych tytułów.. :D
    Po Twojej recenzji mam mieszane uczucia, ale z pewnością sięgnę po tę pozycję by wyrobić własne zdanie na jej temat :)

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Okładka, trzeba przyznać, że jest bardzo interesująca. Jednak nie wiem, czy mnie przekonała. Poczekam na inne książki tej autorki i może się skuszę..

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie książki i myślałam, że to coś dla mnie, ale skoro nie trzyma w napięciu do ostatnich stron i jest przewidywalna,to podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka na pewno by mi się spodobała ;) i bardzo ładny wygląd bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety, nie mam jej w planach i raczej się to nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecam "Dziewczyny, które zabily Chloe". Mnie osobiście ta książka bardzo się podoba. Choć na temat tej powieści opinie są różne, jednak zawsze lepiej wyrobić sobie własne zdanie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#64 Patricia Gibney - seria Lottie Parker tom 1 " Zaginieni "

#49 John Flanagan - "Zwiadowcy, tom 1 - Ruiny Gorlanu"