#28 Leigh Bardugo - seria Grisza, Tom II, "Szturm i Grom"

Autor : Leigh Bardugo
Tytuł : "Szturm i Grom" 
Tytuł oryginału : "Siege and Storm" 
Tłumaczenie:  Anna Pochłódka-Wątorek
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Ilość stron:464
Gatunek: fantastyka
"Ciemność nigdy nie umiera."

Przyzywaczka Słońca, zmuszona jest uciekać z Fałdy Cienia, zostawiając za sobą niewinnych ludzi, których pogrąży mrok pełen bestii. Od tej chwili dziewczyna nie jest w stanie przespać nocy bez dręczących ją koszmarów. Ma jednak to czego tak bardzo chciała, Mala przy swoim boku. Bohaterowie próbują wtapiać się w tło i żyć spokojnie, ale dochodzą ich plotki o powstaniu mrocznego Darklinga. Alina wie, że prędzej czy później będzie musiała wrócić w mroczne strony i zmierzyć się z zadaniem, które powierzył jej los. Na swojej drodze spotka wielu ludzi, ale czy ktoś będzie godny zaufania ?


"Kiedy ludzie mówią, że coś jest niemożliwe, na ogół mają na myśli, że jest to mało prawdopodobne."


Dalsze losy naszej głównej bohaterki z pewnością nie są usłane różami. Mamy do czynienia z dziewczyną, która zna swoją moc, jest pewniejsza swoich umiejętności, ale ciągle musi mieć się na baczności. Zdarzenia, które miały miejsce w nieodległej przeszłości wywarły na jej duszy piętno, które zmieniło ją samą. Jednak momentami miałam wrażenie, że nie wzięła sobie ona do serca nauk, które wyszły z jej popełnionych wcześniej błędów i popełnia je na nowo. Ah w tych momentach Alina mnie tak bardzo irytowała.

Ale jestem zachwycona, gdyż autorka jakby wysłuchała moich modłów i w tej części mamy więcej Mal'a, którego ja po prostu ubóstwiam. Chłopak jest całkowicie oddany swojej przyjaciółce z dzieciństwa, dosłownie jest w stanie zrobić dla niej wszystko. Męski, odważny i odnajdzie się w niemal każdym towarzystwie. Momentami było mi go żal.

Pojawia się też tajemnicza postać korsarza imieniem Sturmhond. Na początku mężczyzna ten wydaję się zimny i wyrachowany, ale poznając go bardziej poznajemy jego lepsze strony. Sprawiedliwy bohater, który na celu ma wyzwolenie kraju.  Zdecydowanie polubiłam go.

No i mroczny Darkling, którego mamy więcej niż w poprzednich częściach, ale nadal za mało bym była w pełni zadowolona. Mimo swojej mrocznej strony, ja tą postać lubię. Jest to mężczyzna pewny siebie i swoich zdolności, nie waha się przed niczym i niczego się nie boi.

Podobnie jak w poprzedniej części, autorka wprowadziła do fabuły poboczne postacie, które pełnią określone role w całym scenariuszu tej historii. Ogromny plus za to, że tych bohaterów da się lubić.  Bez względu na to czy są dobrzy Ci źli, jesteśmy w stanie się do nich zbliżyć i z nimi związać.

"Słabość to maska. Noś ją, kiedy muszą wiedzieć, że jesteś tylko człowiekiem, lecz nigdy wtedy, gdy ja odczuwasz."


Z poprzedniej części znamy już świat Griszów i ogólne zasady nim kierujące. 
Ta część, pokaże nam świat, który otacza królestwo, ponieważ bohaterowie są w niemalże ciągłym ruchu. Poznajemy wiele różnych miejsc, w których życie wygląda różnorodnie. Najbardziej jednak podobały mi się momenty ze statku, na którym znaleźli się nasi bohaterowie. Było to bardzo klimatyczne, ale i zaskakujące miejsce, pełne magii i praw. 

Autorka poprowadziła fabułę w taki sposób, że nie wiemy czego możemy się spodziewać. 
Bohaterowie stale się zmieniają, ich pogląd na otoczenie i ich decyzję, przez co książka ma wiele zmian akcji. Zagadki nadal nie zostają rozwiązane, a jedynie udaje nam się wpaść na małe ślady. Cała historia posiada również kilka wątków miłosnych, które zmieniają się stale i bez żadnych ostrzeżeń. Raz wzdychamy z zachwytu, po to by chwilę później zaciskać dłonie w pięści. 

Ogólnie mówiąc, ta część przypadła mi do gustu jeszcze bardziej niż poprzednia. Mamy rozbudowane postacie, które poznajemy z każdą strona bliżej. Świat Griszów również nie jest nam już obcy. Autorka pozwoliła sobie na zmiany akcji, które wywołują w czytelnikach wiele emocji. 
Jestem strasznie ciekawa, więc od razu biorę się za kolejną część, by dowiedzieć się jak to może się zakończyć.
Polecam tę książkę miłośnikom gatunku fantasy, bez względu na wiek myślę, że znaleźlibyście w tej książce coś dla siebie.


 

Komentarze

  1. Na razie nie przeczytałam recenzji, bo trylogia Grisza wciąż czeka na przeczytanie i nie chcę sobie przez przypadek zaspoilerować historii, ale muszę napisać jedno: cudne zdjęcia! Z jednej strony dość proste, a z drugiej ładnie wypełniają kadr i nie ma wrażenia pustki - przynajmniej ja nie mam. Są spójne, a jednocześnie na każdym zdjęciu pojawia się jakiś nowy element. Ładnie to wygląda ;)

    Pozdrawiam
    Wiedźma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje, każdy taki komentarz do la mnie ogromna motywacja ;)
      Zapraszam, więc na recenzję jak już będziesz po ;)

      Usuń
  2. Przeczytałam tylko końcówkę, bo chcę przeczytać to dzieło :) mam nadzieję, że mi się mega spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję i chętnie przeczytam Twoją recenzję ;)

      Usuń
  3. Muszę przyznać, że nie znam zupełnie tej serii. Po przeczytaniu recenzji jestem jej jednak bardzo ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Szóstkę Wron tej autorki i kontynuację i póki co starczy mi jej książek. Nie były złe, Szóstka Wron mi się podobała, ale jakoś nie mam ochoty dalej zagłębiać się w ten świat. Ale fajnie, że ta część okazała się lepsza niż poprzednia. W przypadku Szóstki Wron to tom pierwszy bardziej mi się podobał :)
    Pozdrawiam, Kirima z Misie czytanie podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja sama mam zamiar przeczytać Szóstkę Wron, ale również nie teraz bo już za dużo tego świata póki co ;)

      Usuń
  5. Ciekawa książka. Może jak będe mieć czas i nie zapomnę to wrzucę sobie całą serię na czytnik ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne wydanie, a pierwszego tomu jeszcze nie miałam okazji czytać, pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu sięgnąć po ten cykl... Na razie chciałam zacząć od "Szóstki wron", ale coś nie zeszło nam się jeszcze. Ale obiecuję! W końcu zajrzę! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć trylogia Grisza lepiej wprowadza w ten świat, ale chętnie przeczytam Twoją opinię o "Szóste wron" zanim po nią sięgnę ;)

      Usuń
  8. Do tej pory czytałam jedynie "Szóstkę wron", która mnie zachwyciła. Dlatego też chce sięgnąć także po owa serię. Autorka ujęła mnie w "Szóstce" tym, że za nic nie przewidziałam jak postąpią bohaterowie, skoro w tej serii jest podobnie, to tym bardziej muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku już się nie mogę doczekać "Szóstki .. " ;)

      Usuń
  9. od dawna kusi mnie ta seria :)

    http://toolittleofrhys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. UWIELBIAM. Bardzo spodobała mi się "Szóstka wron" więc czym prędzej sięgnęłam po Trylogię Griszy i przepadłam :) Wydaje mi się że można uznać że jest odrrrobinkę słabsza od "Szóstki" ale w końcu była pisana wcześniej, więc autorka ewidentnie się rozwija. Nie mogę się doczekać Twojej recenzji III tomu, na pewno tu wrócę nie raz! :)

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku już się nie mogę doczekać, aż sięgnę po "Szóstkę.. : :) Jest mi miło i zapraszam ;)

      Usuń
  11. Tej autorki znam „Szóstkę wron” i „Królestwo kanciarzy” może kiedyś przeczytam i tę serię.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyka? Chyba będę musiała się z nią zapoznać bo zaraz za romansami/obyczajówkami uwielbiam czytać fantastykę. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie przemawia do mnie. Spasuję tym razem.
    Serdecznie pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia! :) Książka niestety nie dla mnie, nie lubię fantasy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Robisz cudowne zdjęcia książkom :) i podtrzymuję to, co mówiłam przy pierwszej części (bo to chyba było u Ciebie) ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam twoją oprawę graficzną, jest cudowna. Myślę, że książka przypadłaby mi do gustu, ale nie mam czasu na nowe powieści :/

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że ta seria mogłaby mi przypaść do gustu. Okładka jest genialna i przyciąga niesamowicie wzrok, treść pewnie równie wspaniała :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka zapowiada się bardzo ciekawie!
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwsza część już jest w drodze do mnie <3 Nie mogę się doczekać, a Twoje opinie jeszcze bardziej mnie zachęcają :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli spodoba mi się "Szóstka wron", która od premiery stoi na półce i czeka, to przeczytam także tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli spodoba mi się "Szóstka wron", która od premiery stoi na półce i czeka, to przeczytam także tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczna zawartość ale raczej nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  23. Klimatyczne zdjęcia ale fantastyki nie czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kojarzę serię i jakoś nie jestem nią zainteresowana w tym momencie.
    Zaczytana weni

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem coraz bardziej ciekawa tej trylogii :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#64 Patricia Gibney - seria Lottie Parker tom 1 " Zaginieni "

#49 John Flanagan - "Zwiadowcy, tom 1 - Ruiny Gorlanu"