#mieszkająca_rzuca_literami_3 - FILM "Najlepszy"

Grafika pochodząca z google grafika.
Dzień dobry kochani.

Do kina chodzę bardzo często i na różne filmy. Czasem są to bajki, czasem komedie, ale czasem filmy o tematyce poważniejszej, które zostają w mojej głowie na dłużej, nad którymi myślę intensywniej i o których chcę mówić.
Takim filmem jest film Najlepszy - wyreżyserowany przez Łukasza Palkowskiego znanego większości z filmu Bogowie.

Mimo, że film miał swoją premierę 17 Listopada 2017 roku, już doczekał się nagród takich jak :
- nagroda publiczności Łukasz Palkowski,
- nagroda specjalna Nagroda festiwali i przeglądów filmu polskiego za granicą Łukasz Palkowski,
- nagroda specjalna Złoty Kangur - nagroda australijskich dystrybutorów filmowych Jakub Gierszał,
- Złote Lwy najlepsza scenografia Marek Warszewski
- Złote Lwy najlepszy debiut aktorski Kamila Kamińska
- nagroda Złoty Klakier Złoty Kangur - nagroda australijskich dystrybutorów filmowych
oraz nominacje Złote Lwy w konkursie głównym.

Film jest w zasadzie biografią życia Jerzego Górskiego.
Można w nim również dostrzec elementy dramatu z motywem sportu.

Obsada filmu:

- w rolę Jerzego Górskiego wcielił się Jakub Gierszał mi znany między innymi z sali samobójców.
Aktor według mnie został dobrany do swojej roli idealnie. Umie on zagrać wiele emocji i jak widać nie boi się odważnych ról. Oglądając film była to najważniejsza osoba bieżących zdarzeń, więc kolejnych aktorów tylko wymienię, aby ten wpis się nie rozciągał.

- Grażyna - Anna Próchniak,
- lekarka Ewa Meller - Kamila Kamińska,
- kierownik basenu - Arkadiusz Jakubik,
- rodzice Jerzego - Artur Żmijewski, Magdalena Cielecka
- Marek Kotański z ośrodka odwykowego - Janusz Gajos


Grafika pochodząca z google grafika
Krótki zarys fabuły filmu :

Rok 1978. Legnica. Życie Jerzego Górskiego polega na złodziejstwie, ucieczce przed milicją i narkomani, w którą popadł wraz ze swoimi przyjaciółmi i dziewczyną Grażyną. Zadowolona paczka spędza swoje piękne dni w melinie. Do czasu, aż okazuje się że ojcem Grażyny jest milicjant, który nie ręczy za siebie jeśli bohater jeszcze raz zbliży się do jego córki. W momencie gdy wszystko zmierza ku złemu końcowi, przyjaciele umierają, a dziewczyna jest odseparowana przez ojca, Jerzy dostaje od losu ostatnią szansę- jest nią ośrodek odwykowy we Wrocławiu, który rządzi się sowimi niełatwymi zasadami. Chłopak zaczyna pracę nad sobą, a trafiając na basen, odkrywa go kierownik obiektu.

Moja opinia :

Przyznam się szczerze, że idąc na film nie wiedziałam do końca na co idę. Miałam w głowie jakiś tam zarys historii i kilka scen, które udało mi się podejrzeć na zwiastunie, ale nie wgłębiałam się w to bardziej i przyznam się bez bicia, że do tej pory nie znałam takiej osoby jak Jerzy Górski i nie znałam jego historii. Dlatego bardzo się cieszę, że udało mi się pójść na ten film i poszerzyć swoje horyzonty, ale przejdźmy już do sedna sprawy.

Po pierwsze doceniam Pana Łukasza Palkowskiego, za to że zdecydował się przedstawić tak cichą historie w tak głośny i dobitny sposób. Reżyser bowiem pokazuje nam zniszczony świat jak i zniszczonego młodego człowieka, który walczy ze swoimi słabościami i na każdym kroku musi się im przeciwstawiać. Bardzo podobało mi się, przedstawienie alter ego głównego bohatera, które dosłownie we mnie wywoływało strach, a Jerzy, musiał się mieć cały czas na baczności właśnie przed samym sobą, gdyż wiedział, że jeden mały błąd z jego strony, jedno potknięcie i będzie na dnie.

Współczułam, głównemu bohaterowi rodziców. Ojciec był straszny, ale gdy go nie było w pobliżu matka wychowywała syna bardzo bezstresowo. Miałam wrażenie, że nie dorosła ona do rolki matki i sama ze sobą nie mogła sobie poradzić, ale wniosek, który mi się nasunął jest prosty. Jeśli najbliższe Ci osoby - rodzice - nie interesują się Twoim wychowaniem i na wszystko machają ręką, samowolka i brak ideału doprowadzą Cię na dno.

Bohaterką, która dawała takie małe promyki słońca na całą historię, była dla mnie Ewa. Niosła pomoc, ale nie wahała się pokazywać prawdy w drastyczny sposób. Ewa to lekarka, którą każdy chciałby spotkać na swojej drodze, pewna siebie ale i niezwykle sympatyczna i ciepła.

Cała historia, pokazuje, że jeśli czegoś bardzo chcemy, możemy to osiągnąć. Ale nic nie przyjdzie do nas samo. Potrzebna  jest ostra walka o swoje ja i ze swoimi słabościami. Sport odegrał dużą rolę w tym filmie, ponieważ stał się największą motywacją głównego bohatera. Jerzy mimo przeciwności z przeszłości, jak i tych, które nadal wyskakiwały mu gdzieś tam na życiową drogę nie poddał się i pokazał, że warto walczyć o siebie.

Podsumowując, polecam obejrzeć Wam ten film, nawet jeśli nie przepadacie za polskimi filmami ( jak ja ) czy nie lubicie biografii. Warto zaryzykować i dać się zaciągnąć do kina na historię, która nie dość, że jest prawdziwa, piękna ale i drastyczna. Film może być dla kogoś motywacją  a innym może dać wiele do myślenia nad swoim życiem. Ja wiem, że w mojej głowie zostanie na długo. Całość przedstawiona w bardzo wiarygodny sposób, aktorzy dobrani idealnie i cała sceneria rzeczywista.
Polecam gorącą.


Komentarze

  1. Ja raczej nie oglądam filmów, jeśli już to jakieś z bajek Disney'a, ale kto wie może kiedyś obejrze sobie.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś obejrzę ale na chwile obecną mam listę filmów, które muszę obejrzeć. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym filmie w ogóle, ale Bogowie mocno mną wstrząsnęli, dlatego jak znajdę chwilę to pewnie go obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam wiele dobrego o tym filmie, poza tym lubię taką tematykę, więc może dam radę obejrzeć, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasłuchałam się wielu pozytywnych opinii na temat tego filmu na YouTube i mimo iż baaardzo rzadko oglądam polskie filmy to tym razem nie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też rzadko je oglądałam, ale myślę że teraz będę robić to częściej ;)

      Usuń
  6. Mam ogromną chęć obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądam polskich filmów. Po komediach takich jak "kac wawa" uważam że zamiast się rozwijać, polska cofa się w filmach do pierwotniaka. Mam nadzieję, ze się mylę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam tej komedi i nawet do tej pory bardzo rzadko oglądałam polskie filmy, ale ten polecam z czystym sumieniem

      Usuń
  8. Od pewnego czasu jestem zainteresowana tym filmem ale teraz wiem, ze na pewno go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się Cię ostatecznie przekonać;)

      Usuń
  9. Polecam obejrzeć film, mnie podobał się. Warto go również porównać z książką, gdyż wiadomo, że film nigdy nie będzie wierną kopią książki.
    http://czytamdlaprzyjemnosci.blogspot.com/2017/11/najlepszy.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tym filmie wiele dobrego jeszcze przed premierą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie dowiedziałam się o nim tuż przed premierą :D

      Usuń
  11. Raczej nie oglądam filmów, jednak wolę książki i zostanę przy tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, dla mnie książki również są najwspanialsze, ale cenie sobie wizyty w kinie ;)

      Usuń
  12. Lubię Gierszała, więc chciałabym zobaczyć ten film chociażby dla niego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam zamiar go obejrzeć, dopisuję go do (i tak cholernie długiej) listy do obejrzenia :)


    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno nie byłam w kinie, ale coś czuję, że ten film bardzo by mi się spodobał :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam wielką ochotę obejrzeć "Najlepszego" zbiera świetne opinie. Mam nadzieję, że się nie zawiodę :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Nasłuchałam się wielu pozytywnych opinii na temat tego filmu, więc prędzej czy później na pewno go obejrzę - z tym większą przyjemnością przeczytałam Twoją recenzję ☺️

    she__vvolf ❄️🐺

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II