#mieszkajaca_rzuca_literami4 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część I

Jako, że Potter'a uwielbiam od małego i była to seria od której zaczęłam przygodę z książkami, nie wyobrażam sobie nie przeczytać go chociaż raz w roku ;)
Ale żeby nie było nudno ( bo już większość albo tego osobnika zna, albo już zapoznała się z licznymi recenzjami tej serii w internetach ) nie będę pisać recenzji poszczególnych tomów, tylko wpisy z Harrym będą polegać na zamieszczeniu zdjęć i kilku cytatów, które wpadły mi do głowy podczas ponownej lektury.
Mam nadzieje, że ta seria wpisów przypadnie Wam do gustu.

Autor: Joanne Kathleen Rowling
Tytuł: "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"
Tytuł oryginału: "Harry Potter and the Philosopher's Stone"
Wydawnictwo: Wydawnictwo Media Rodzina
Ilość stron: 328
Gatunek: literatura młodzieżowa


"Słynny, zanim nauczy się chodzić i mówić! Słynny z czegoś, czego nawet nie pamięta!"


 "-Blizny mogą się przydać. Sam mam jedną nad lewym kolanem, jest doskonałym planem londyńskiego metra."

 


 "-Jeszcze jeden Weasey, co?- powiedział, patrząc na piegowatą twarz rudzielca. - Pół życia spędziłem na wyganianiu z lasu twoich braci bliźniaków." 


"Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - muszą się zakończyć przyjaźnią, a znokautowanie czterometrowego trolla górskiego na pewno jest jednym z nich."


 "Pamiętaj: naprawdę niczego nie daje pogrążanie się w marzeniach i zapominanie o życiu."


"Nie ma czegoś takiego jak dobro i zło, jest tylko władza i potęga... I mnóstwo ludzi zbyt słabych, by osiągnąć władzę i potęgę..."


"Ostatecznie dla należycie zorganizowanego umysłu śmierć to tylko początek nowej, wielkiej  przygody."


" Jedyną rzecz jakiej Voldemort nie potrafi zrozumieć, jest miłość. Nie wiedział, że tak wielka miłość pozostawia wieczny ślad. Nie bliznę, nie znak widzialny... Jeśli ktoś kocha nas aż tak bardzo, to nawet gdy odejdzie na zawsze, jego miłość będzie nas zawsze chronić." 



Na dziś to już wszystko, wkrótce znów rzucę wszystkie inne lektury i przejdę do kolejnej części i wtedy właśnie pojawi się kolejny post z serii. 

Dajcie znać za co lubicie tę część i co w niej najbardziej Wam zapadło w pamięć, a może podzielicie się Swoim ulubionym cytatem z tej części?

Zapraszam do rozmowy

Komentarze

  1. Sama nie wiem jak to się stało, że jeszcze nie przeczytałam tej serii. Chciałabym jeszcze w tym roku to nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh pozwolę sobie powiedzieć, że koniecznie musisz to zrobić :D

      Usuń
  2. Mam pierwsze wydanie Harrego Pottera i coraz częściej łapie się nad tym by jedno z tych nowych wydań [twarda okładka, jakieś ilustracje], kupić siostrzeńcom. Tylko na razie zastanawiam się które wydanie, najbardziej skłaniam się do tego gdzie pierwszy tom ma tą ciemnoniebieską okładką

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja planuje mieć wszystkie wydania, tak po prostu bo je kocham. A dla siostrzeńca to może wydanie ilustrowane ? Jest przepiękne ;)

      Usuń
  3. Zdjęcia są cudowne *-* Sama uwielbiam Harrego i moja obsesja zdaje się z każdym rokiem wzrastać. Widzę świeczkę od once upon a candle, sama się już długo zastanawiam nad kupnem i do czynów jeszcze nie przeszłam :/

    Zostaję na dłużej, a w wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://laggingbooklover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo;*
      Ja też mam wrażenie, że mimo upływających lat kocham Harry'ego coraz bardziej :D
      Tak świeczka z Once, polecam je gorąco, ale szkoda mi jej palić :D Wpadnę ;)

      Usuń
  4. Kocham tę część za niesamowity klimat jaki roztacza. Za tą magię wylewającą się z kolejnych stron, za wspaniały świat, niezwykłych bohaterów, mnóstwo pięknych cytatów i scen zapadających w pamięć.
    "Harry Potter" to moja ukochana seria. Mam do niej wielki sentyment i również staram się wracać do niej przynajmniej raz w roku.
    Przepiękne zdjęcia! *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To seria do której wraca się chętnie mimo upływających lat <3 cieszę się, że ma tylu miłośników ;)

      Usuń
  5. Harry Potter moja miłość! :D ten magiczny klimat...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam HP! czytałam serię tyle razy, że pamiętam wiele tekstów, a tę część uwielbiam za to, że wszystko zaczęła, za vingardium leviosa, za to, że na eliksirach nie ma bezsensownego machania różdżkami i wiele innych. Czekam z niecierpliwością aż opiszesz moją ulubioną część, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją uwielbiam chyba głównie dlatego, że wprowadza nas do tego świata <3

      Usuń
  7. Ja też czytam go teraz po raz kolejny, jestem na 5 części. Chociaż jak byłam mała, to twierdziłam, że HP jest głupi...No nie ważne. W każdym razie czekam na kolejny post i muszę bardzo pochwalić zdjęcia, bo są śliczne <3
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo ;)
      Najważniejsze, że się nawróciłaś haha:D

      Usuń
  8. Harry'ego czytałam tylk pierwszą część, a oglądałam pierwszą i drugą i... jakoś mnie to nie jara :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia fenomenalne :) powiedz mi kupiłas gazetkę, czy sama zrobiłas?
    Serię Harrego Pottera kocham!! Moja 4 letnia córka również ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo ;) A co do gazetki to wydrukowałam sobie plakaty ;)
      Jak będę mieć dzieci to koniecznie zarażę je miłością do Pottera :D

      Usuń
  10. Uwielbiam Harrego, też sobie go odświeżam raz w roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Skąd masz Proroka Codziennego? :D znaczy tę gazetę? :D kupiłaś gdzies? :D
    Ja HP pozyczalam z biblioteki i strasznie się wkrecilam. Wprawdzie juz wczesniej lubilam czytam, ale ta ksiazka pochlonela mnie bez reszty :) ech, kiedy Harry Potter się pojawil, bylam w gimnazjum, a teraz jestem juz taka stara xD


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydrukowałam plakaty :D Znam to uczucie bo sama czytałam go na przełomie podstawówki i gimnazjum :D

      Usuń
  12. Dopiero w zeszłym roku sięgnęłam po książki. Filmy uwielbiam, więc to była kwestia czasu aż zabiorę się za książki :D Przeczytałam dopiero dwie pierwsze części i... przepadłam <3

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobały i mam nadzieje, że kolejne też pokochasz ;)

      Usuń
  13. Ja skończyłam czytać HP Po 4 części, grubość Zakonu Feniksa mnie przeraził za bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój ukochany Harry <3 Musze przyznać że dość niedawno czytałam Kamień Filozoficzny w wersji ilustrowanej i przypomniałam sobie jaka ta cześć była "dzieciowa". Ja swoją przygodę z Harrym zaczęłam od Komnaty Tajemnic bo moja mama pomyliła kolejności podczas zakupów Świątecznych ale wcale mi to nie przeszkadzało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarówno jak wracam do książki czy filmu czuje się tą ich młodość :D

      Usuń
  15. Strach się przyznać, bo również często wracam do Harrego, ale pierwszej części nigdy nie przeczytałam :o

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście Harry'ego Pottera bardzo kocham. Ciągłe wznowy w przepięknych okładkach zawsze mnie kuszą, a każdą możliwość powrotu chociaż na 15 sekund, na 10 stron do fabuły postrzegam jako cudowną. Również dla mnie prawdziwie fascynująca przygoda z książkami rozpoczęła się od HP i no cóż, tego się nie zapomina. Oczekiwania na kolejne książki, tej niepewności i drżących dłoni podczas otwierania kolejnego tomu, zarywania nocy dla poznania fabuły no i tego świata, chyba pierwszego z wielu, dzięki któremu poznałam magię doskonale stworzonej rzeczywistości fantastycznej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą całkowicie;)
      Wydaje mi się, że to już miłość na lata :D

      Usuń
  17. Nigdy nie przestanę kochać Harry'ego. Zaczarował moje dzieciństwo i do tej pory jestem potteromaniakiem. Kupuję nowe wydania, kolekcjonuje gadżety, i nie mam zamiaru przestać :) After all this time? ALWAYS! <3
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak wiele osób, mam naprawdę ogromny sentyment do Harrego :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ęch, Harry Potter to książka, która w pewien sposób mnie ukształtowała! Lektura obowiązkowa na gorszy dzień, na dobry humor, jednym słowem - na każdą okazję! Osobiście niezmiernie za nią przepadam i przeczytałam niezliczoną ilość razy, tak, iż mój egzemplarz jest już w stanie opłakanym....
    Pozdrawiam ciepło! :)
    włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje wkrótce też takie będą, ale to sprawia mi przyjemność jednak ;)

      Usuń
  20. Książki niestety czytałam dopiero od 4 części, ale oglądałam filmy i to po kilka razy :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym mogła oglądać za każdym razem jak jest w tv, ale ludzie w domu się buntują :D
      Mugole nie rozumieją :D

      Usuń
  21. Kurczę, a ja czytałam tylko cztery pierwsze :) Ale rzeczywiście, historia ma w sobie magię. Piękne cytaty wybrałaś!

    OdpowiedzUsuń
  22. 1 Tom już za mną, właściwie to jestem przed 5 :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Kocham tę serię, czytałam ją dawno temu i jakoś nigdy nie było czasu na napisanie recenzji, swoją drogą piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba Pottera, nie Potter'a?
    Od tej serii zaczęła się moja przygoda z czytaniem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam jeszcze tej ksiażki ,recenzja zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  26. Oooo, ten tom jeszcze czytałam! Niestety nigdy nie było mi dane dokończyć serii i teraz mnie już nie ciagnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II