#mieszkajaca_rzuca_literami5 - Grupowe wyzwanie nr 1 - ^^Wieczny Luty^^

Wieczny Luty to wyzwanie ustalone przez grupę facebookową. W tym miesiącu polega ono na przedstawieniu swojej ulubionej serii książkowej.

Wiecie miałam nie mały problem z wybraniem jednej. Mogłabym napisać przecież o Harrym, którego kocham całym sercem, lub o "Szóstce Wron", która od niedawna zajęła szczególne miejsce w moim serduszku. Po głębszych przemyśleniach stwierdziłam jednak, że opowiem o serii na którą niedawno uparcie polowałam i w końcu udało mi się zebrać wszystkie części w  takim wydaniu w jakim chciałam je mieć. Dodatkowo wydaje mi się, że ta seria nie jest jakoś bardzo popularna, więc pora o niej przypomnieć.

"Prawdziwa odwaga polega na tym, by żyć i cierpieć za to, w co wierzysz."


Autor: Christopher Paolini
Seria: Dziedzictwo
Tytułu wchodzące w skład serii : "Eragon", "Najstarszy", "Brisinger", "Dziedzictwo tom I", oraz "Dziedzictwo Tom II"
Wydawnictwo: MAG
Gatunek:  fantastyka

Najpierw coś czego nie robię nigdy przy normalnej recenzji, mała ściągawka o autorze:

Christopher Paolini - amerykański pisarz, pochodzenia włoskiego. Pierwszą część serii zaczął pisać uwaga w wieku 15 lat! Pierwsza część została wydana po 2 latach. Eragon gościł na listach bestsellerów przez 24 tygodnie.

"Żyj chwilą obecną, wspominaj przeszłość i nie lękaj się przyszłości, ta bowiem jeszcze nie istnieje i nigdy nie będzie istnieć. Jest tylko teraz."


O czym właściwie jest seria ?

Jak nie trudno się domyślić patrząc na tytuł i okładkę o czymś związanymi ze smokami. Mamy tu bowiem historie młodego skromnego chłopca, który pewnego dnia znajduje jajo. I tu zaczynają się całe problemy, które burzą cały codzienny świat chłopca. Traci on najbliższą osobę i dom, ale zyskuje więź z wyklutym z jaja smokiem - Saphirą. Eragon musi uciekać, bo wiadomości o istocie w której posiadanie wszedł szybko się rozchodzą i na światło dzienne wychodzą łowcy smoków, ale wie, że wróci z zemstą. Nie jest to jednak historia tylko bajkowa, bo przez te kilka tomów, poznajemy chłopca, który z codzienności wskakuje w magiczny świat, traci on najbliższych i dowiaduje się kim jest naprawdę. Śledzimy jego dojrzewanie i niezwykłe przygody.

"Potwory umysłu są znacznie gorsze niż te istniejące naprawdę. Strach, zwątpienie i nienawiść okaleczyły więcej osób niż jakiekolwiek zwierzęta."


Jeśli ktoś słyszał o tej serii czy autorze wie, że książka była w dużej mierze promowana przez rodziców małego autora, co wiązało się z wielką nagonką. Ale ja nie wiedziałam o tym sięgając po te książki kilka dobrych lat temu i cała seria bardzo mi się podobała. Wciągnęła mnie w magiczny świat, według mnie dobrze wykreowany i z zapartym tchem śledziłam losy bohaterów. Z upartością szukałam wydania tych książek w twardej oprawie wraz z obwolutą co było o tyle trudne, że ciężko spotkać te książki w jakiejś księgarni. Na szczęście mi się to udało po dłuższym czasie i dziś jestem dumna, że mam tę serię na półce. Wiem, że nie raz do niej jeszcze wrócę, bo była to seria zaraz po Harrym Potterze, która mnie tak bezapelacyjnie wciągnęła.

"Nie można nietkniętym przejść przez życie. I nikt nie powinien tego pragnąć. Zebrane obrażenia stanowią miarę zarówno naszych szaleństw, jak i osiągnięć."



Jak znacie tę historię to bardzo się cieszę, jeśli nie, a lubicie fantastykę to Wam ją polecam bo nie powinniście być zawiedzeni. Nie powinno Was też dziwić, że seria, którą wybrałam jest z gatunku fantasy. W końcu to dzięki temu gatunkowi wkręciłam się w czytanie i to dla mnie już chyba zawsze będzie najlepszy gatunek, który najmocniej porusza moją wyobraźnie.
Dajcie znać w komentarzu jaką serie Wy cenicie sobie ponad wszystko??

"(...)wszystko na świecie można wywnioskować z najmniejszego ziarnka piasku, jeżeli poświęcimy mu wystarczająco dużo czasu i uwagi."


Komentarze

  1. Ciekawy temat a jeśli chodzi o serię to mnie osobiście cały medialny szum skutecznie od niej odrzucił. Chociaż może kiedyś ją przeczytam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii niestety, i raczej nie dojdzie do naszego poznania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owej serii nie znam i raczej się z nią nie zaznajomię, albowiem kompletnie nie wpasowuje się w moje czytelnicze gusta :)
    Moja ukochana seria to "Siedem Sióstr". Polecam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tej serii wiele dobrego i na pewno po nią sięgnę ;)

      Usuń
  4. Czytałam pierwszy tom lata temu, ale wtedy jeszcze nie kochałam tak fantastyki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam to :D czytalam wszystkie części oprocz "Dziedzictwa". Szczerze mówiąc myślałam, że seria konczy się na "Brisingr", dopiero od ciebie wiem, że jest inaczej. Pamiętam, że te książki mi się podobały, choć nie jest to moja najulubiensza seria. Pamiętam też gownoburze jaka towarzyszyla tym książkom właśnie z powodu rodziców autora. Ale same książki nie są złe.


    W ogóle mogłabyś napisać mi coś więcej o tym fejsbukowym wyzwaniu? Z jakiej grupy ono jest?

    I zapraszam do mnie na recenzje ksiazki J.K. Rowling nie związanej ze światem Harrego Pottera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są złe, nie są też najlepszą fantastyką jaką czytałam, ale mam do nich sentyment bo wciągnęły mnie w czytanie :D
      Grupa na facebooku, to grupa "Komentujemy", jest to mała grupa kilkunastu osób, która wspiera nawzajem swoje blogi, a żeby nie było nudno wymyślono również wyzwanie ;)

      Chętnie wpadnę za chwilkę i przeczytam ;)

      Usuń
  6. Słyszałam, że to dość przeciętna historia i podobno widać w niej to, iż jest pisana przez tak młodego autora, ale nie mnie oceniać-nie czytałam.
    Lubię fantastykę, nawet bardzo, a temat wydaje mi się dość ciekawy (SMOK♡♡), dlatego nie będę zwracać uwagi na wcześniejsze uprzedzenia i sięgnę po pierwszy tom, żeby zobaczyć, czy przypadnie mi do gustu.
    Pozdrawiam ciepło ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mimo tego masz zamiar po nią sięgnąć. Może nie jest to najlepsza fantastyka jaką przeczytasz, ale ja mam do niej sentyment ;)

      Usuń
  7. Nie czytałam jeszcze książek ze smokami, więc chętnie się za tę serię zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, uwielbiam Eragona! Ale muszę się przyznać, że ominęłam cały rozdział, kiedy Eragon w trzeciej części wykuwał swój miecz, po prostu nie mogłam przez to przebrnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że są osoby, które go doceniają :D Aż tak się wynudziłaś ? :D

      Usuń
  9. Ooo czuję, że ta seria mogłaby mi się spodobać, i to bardzo ! :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś się nią interesowałam, teraz już mi przeszło

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam o tej serii ale jakoś nie specjalnie mnie ciągnęło, może dlatego że pisało to dziecko i kompletnie to do mnie nie przemawiało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat nie skupiałam się na wieku autora ( teraz też tego nie robie), gdy sięgam po książkę, ale po przeczytaniu podziwiam go :D

      Usuń
  12. Nigdy nie czytałam tej serii! Jakoś nie mam ochoty nadrabiać.. :

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale widziałam tę serię u koleżanki na półce, więc może kiedyś się skuszę i pożyczę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam jeszcze Eragona, ale z całą pewnością jestem jej ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na post, która grupa jest taka fajna?
    Serii nie znam, znaczy znam, ale nie czytałam, jakoś mnie ominęła ta faza na ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przygoda z tą serią jeszcze przede mną, lubię takie klimaty, zatem chętnie zwrócę na nią uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tej serii, tematyka raczej nie dla mnie. Do fantastyki póki co mnie nie ciągnie. Podobają mi się grzbiety tej serii, z pewnością pięknie się prezentują na półce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

V Czytelnicze Podsumowanie Styczeń 2018

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

II. Czytelnicze podsumowanie Października 2017