^Przedpremierowo^ #48 Tim Peake - "Zapytaj astronautę. Wszystko co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie"


Autor: Tim Peake
Tytuł: "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie"
Tytuł oryginału: "Ask an Astronaut. My Guide to Life in Space"
Tłumaczenie: Zbigniew Kościuk
Tłumaczenie:  Zbigniew Kościuk
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Ilość stron: 257
Gatunek: literatura faktu
Data wydania: 15 marca 2018 


"(...) jeśli podążasz za swoimi marzeniami, możesz osiągnąć wszystko."

Czy jako dziecko marzyłeś/łaś o zostaniu astronautą ? 
Czy nadal zastanawiasz się jak to jest polecieć w kosmos? 
Czy po Twojej głowie pałętają się pytania typu jak pachnie kosmos, czy
jak radzić sobie w stanie nieważkości ?
Czy nadal możesz zostać galaktycznym podróżnikiem i jak się do tego trzeba przygotować?

Jeśli chociaż na jedno z wyżej wymienionych pytań odpowiedziałeś/łaś TAK, ta pozycja będzie idealną lekturą dla Ciebie! 
Brytyjski astronauta Tim Peake napisał książkę, w której poprowadził Q&A właśnie na ten konkretny temat. Z pewnością wśród zadanych pytań znajdziesz i te, które nurtowały Ciebie nie raz. 

"Jak głosi legenda , kiedy Jurij Gagarin zmierzał do platformy startowej w 1961 roku, poczuł potrzebę, aby ostatni raz się wysikać. Wybierając prawą tylną oponę autobusu, pewnie nie przypuszczał, że stanie się to rytuałem, który przetrwa ponad pięćdziesiąt lat."


Tim Peake - astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej ( w skrócie ESA ). Mężczyzna w roku 2016 ukończył misję podczas, której spędził pół roku na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Autor bardzo chętnie dzieli się wiedzą opartą na swoich doświadczeniach i udziela wywiadów. Owocem jego pracy stała się książka, w której umieścił odpowiedzi na wszelkie pytania na temat podróży i kosmosu.


Nie będzie to typowa recenzja jakie znajdują się już na moim blogu, dlatego że nie jest to typowa książka, po które sięgam najczęściej. Jest to bowiem zbiór wielkiej ilości faktów, mniej lub bardziej interesujących, na temat podróży kosmicznych, przygotowań do takiej podróży, zadań astronautów, ale i niebezpieczeństw, które się z tym wiążą. Treść wzbogacona jest również w te mniej poważne, a nawet zabawne pytania typu jak załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne w komosie oraz czy w kosmosie jest internet, dowodzi to temu, że przy lekturze będzie Wam również towarzyszył humor. 


Muszę przyznać, że na początku bałam się, że mało zrozumiem z treści zamieszczonych w książce. Że będą poruszane wątki typowo naukowe, które są mi obce, ale zostałam bardzo mile zaskoczona. Bowiem autor, na wszelkie pytania odpowiada w zrozumiały sposób, każdy tekst jest jasny i czytelny, a nawet jeśli używane są jakieś wzory czy obliczenia, wszystko jest jasno zaprezentowane. Jedne pytania ciekawiły mnie bardziej i czytałam odpowiedzi z zapartym tchem, inne trochę mniej, ale każda wypowiedź autora była wartościowa i dzięki nim wzbogaciłam się w nową wiedzę. 

Spodobało mi się to, że autor nie odpowiadał na pytania na wyrywki, jak leciało, tylko całość była uporządkowana od jego kariery w lotnictwie i przygotowań do podróży, po samą podróż, życie na stacji oraz powrót. Chronologia ta pomagała w odbiorze całego tekstu. 


 Dodatkowym plusem są zdjęcia zamieszczone w książce. Są to zdjęcia przedstawiające samego autora, podczas opisywanych zdarzeń, oraz zdjęcia, które on sam wykonywał już będą na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Musze przyznać, że dodają one całej lekturze niesamowitego klimatu. Książka wzbogacona jest również w rysunki szkice i wykresy pomagające zrozumień to o czym w danej chwili autor pisze.


Podsumowując całość, oprócz pięknego wydania bogatego w zdjęcia i rysunki, dostajemy zbiór interesujących faktów na temat kosmosu i podróży kosmicznych. Nie mam zastrzeżeń do tej pozycji, ponieważ wszystko zostało dopracowane bardzo dobrze. Pytania są jasne i intrygujące, a odpowiedzi zawsze wyczerpujące i satysfakcjonujące. Całość przedstawiona chronologicznie. 
Według mnie jest to pozycja dla osób, które interesują się przedstawionym tematem i chcą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Jeśli już sięgnięcie po tę pozycję, będziecie zadowoleni. 

Za egzemplarz recenzencki dziękuje Wydawnictwu Kobiece.


http://www.wydawnictwokobiece.pl/wp-content/themes/kobiece/images/site-logo.png

 

Komentarze

  1. Książka wydaja się interesująca. Postaram się o niej pamiętać podczas składania zamówienia na książki ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam ją za sobą i bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pozycja wygląda świetnie. Wiele można sie dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie ta książka, ale myślę, że mojemu mężowi mogłaby się spodoba. A za kilka lat może zainteresować moją córkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dowiedzieć się co nieco ;) Polecam więc dla męża ;)

      Usuń
  5. Muszę kupić! Uwielbiam takie książki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio dużo czytam o tej książce, ale wiem, że nie jest dla mnie. Fizyka od zawsze była moim wrogiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cichaczem przyznam, że z fizyki też jestem noga, ale książka nie jest skomplikowana ;)

      Usuń
  7. Nie interesuje mnie fizyka czy temat podróży w kosmos :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka raczej nie dla mnie. Tematy kosmosu, astronomii, fizyki to nie jest coś, za czym bym przepadała. Typowy human ze mnie (no może z zamiłowaniem do języków obcych), a takie tematy zawsze były dla mnie czarną magią. Tym razem sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze książek o takiej tematyce. Chyba pora to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  10. to niestety nie jest tematyka książek, która mnie by zainteresowała :/ Choć nie powiem wydanie tej książki jest świetne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może następnym razem uda mi się czymś zachęcić ;)

      Usuń
  11. Świetne ilustracje, a książkę mam zamiar przeczytać, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze czeka na przeczytanie, ale się doczeka :-) Fajne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. To nie do końca tematyka, która mnie ciekawi, więc chyba nie będę zagłębiać się w tajemnice astronautów ;)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawi mnie ten tytuł. Kusi mnie ze względu na przystępne słownictwo, nie zniosłabym naukowego żargonu przez, który czytanie jej stałoby się katorgą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, również męczyłabym się z naukową terminologią ;)

      Usuń
  15. Jednym z bardziej znanych astronautów jest Chris Hadfield i to po jego książkę chętnie bym sięgnęła. Na Youtubie jest jego wykonanie Space Oddity Bowiego w kosmosie - świetny film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie interesowałam się nigdy, aż tak astronautami, ale dziękuje za informacje zerknę na Youtube ;)

      Usuń
  16. Właśnie ją kończę. To bardzo fajna książka. Podoba mi się, że w książce zostały umieszczone odpowiedzi na typowo naukowe problemy, ale także odpowiedzi na banalne pytania, jak np. Czy w kosmosie używają Twittera :D

    OdpowiedzUsuń
  17. ok.. widzę wielkie "bum" na to dzieło. Poczekam na spokojnie jak fala przejdzie i sama się wezmę za lekturę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah rozumiem Cię ;) chętnie zobaczę co o niej sądzisz jak już będziesz po ;)

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że na żywi zachwyci Cię jeszcze bardziej ;)

      Usuń
  19. Kosmos to nie moje klimaty :) kednak dobrze jest posiadać wiedzę i z tej dziedziny :) Mimo wszystko chętnie przejrzałabym książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kosmos to nie moje klimaty :) kednak dobrze jest posiadać wiedzę i z tej dziedziny :) Mimo wszystko chętnie przejrzałabym książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie klimaty i na pewno po nią sięgnę. Dla takiego fana kosmosu, jak widać, jest to pozycja obowiązkowa :D

    Pozdrawiam, http://popkulturkaosobista.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Też czytałam i jestem pod wielkim wrażeniem! Zawsze zastanawiały mnie różne pytania, ale jakoś nie było okazji. Ta książka jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  23. Już wcześniej miałam ochotę ją przeczytać i z każdą kolejną recenzją coraz bardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi się bardzo podobała! Czułam się jak dzieciak podczas lektury :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po części też, wiele pytań miałam w głowie we wcześniejszych latach :D

      Usuń
  25. Te grafiki w środku wyglądają świetnie!!! I sama treść brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć i dowiedzieć się intrygujących rzeczy :D

      Usuń
  26. Fantastyczny pomysł na książkę, spodoba się zwłaszcza osobom, które uwielbiają wszelkie ciekawostki :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia, a grafiki w środku urocze, ale niestety nie jest to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II