#64 Patricia Gibney - seria Lottie Parker tom 1 " Zaginieni "


Autor: Patricia Gibney
Tytuł: "Zaginieni"
Tytuł oryginału: "TheMissing Ones"
Tłumaczenie: Bartosz Czech
Wydawnictwo: Wydawnictwo NieZwykłe
Ilość stron: 498
Gatunek: thriller / sensacja / kryminał

"Licząc, odwracała uwagę od rzeczy i sytuacji, których nie rozumiała.

Inspektor Lottie Parker zaczyna mieć ręce pełne roboty, gdy w katedrze zostaje znalezione ciało młodej kobiety, a zaraz potem ciało mężczyzny wiszące na drzewie przed jego domem. Oba ciała  pozornie łączy jedynie wspólna praca i tajemniczy, kiepsko wykonany tatuaż. Nikłe tropy prowadzą kobietę do bardzo starego przytułku dla dzieci - Domu św. Angeli - który ma bardzo mroczną przeszłości wiążącą się również z rodziną Lottie. Gdy na jaw zaczyna wychodzić związek pomiędzy bieżącymi morderstwami, a sprawą sprzed dziesięcioleci inspektor musi działać szybko, bowiem dwoje nastolatków niespodziewanie znika bez śladu. 

"Dorastał niczym dziki bluszcz pokrywający mury tego domu. Jego dusza rozpadała się z każdym dniem, a w jego świecie zapanowała ciemność. Przez wiele lat skrywał w sobie zło, teraz jednak uległ pokusie. Duchy tego domu ponownie wskrzesiły w nim diabła, zdjęły łańcuchy z drzemiącego w nim mroku, prowadząc ku ostatniej podróży w jego życiu."




Od momentu, gdy przeczytałam tę książkę minęło już kilka dni, a ja nadal o niej rozmyślam. Opis na okładce zapowiadał intrygującą treść, a okazało się, że dodatkowo była ona wciągająca, mroczna i drastyczna. 

Lottie Paker to uparta Pani inspektor, która sama wychowuje trójkę dzieci - chociaż to wychowuje to wielkie słowo w tym wypadku, ponieważ kobieta głównie skupia się na tym, by zarobić na życie, a jej praca do najłatwiejszych nie należy. Męża straciła przez nowotwór i od tej chwili nie jest już tą samą mamą. Oddaliła się od dzieci, próbując jednocześnie zapomnieć o drugiej połówce. Muszę przyznać, że ta bohaterka do idealnych nie należy. Nie jest perfekcyjną matką, ba jej nawet bardzo, bardzo dużo do tego brakuje, w chwilach zwątpienia sięga po alkohol czy mocne leki, a po ich zażyciu robi rzeczy, po których czuje się niezręcznie. Ale oprócz tego jest świetną pracownicą. Niezwykle uparta i dociekliwa, gotowa poświecić jest swoje stanowisko dla dobra rozwiązania zagadek. W pracy myśli trzeźwo i szybko łączy wątki, a oprócz tego ma poczucie humoru. Muszę przyznać, że bardzo polubiłam tę postać, właśnie ze względu na to, że miała tak ogromne wady z którymi musiała się mierzyć na co dzień. Krótko mówiąc nie była wyidealizowana. 

Co do treści zostałam bardzo pozytywnie zaskoczona. 
Dwa morderstwa, które pozornie łączy bardzo niewiele, ale wgłębiając się w sprawę odkrywamy mroczną przeszłość pewnego miejsca w miasteczku, która teraz chce wypłynąć na wierzch. Rozdziały podzielone są na chronologiczne dni, a na końcu każdego mamy wyrwane z kontekstu zdarzenia z dziesięcioleci w tył. Narracja jest trzecioosobowa. Sama zagadka kryminalna jest dość mocno okryta tajemnicą, ale i brutalnością. Bowiem, mamy dokładne opisy morderstw wraz z ostatnimi myślami ofiar, jak i mroczny opis Domu św, Angeli z przed kilkudziesięciu lat wraz z drastycznymi obrzędami na dzieciach, które miały tam miejsce. Krok po kroczku czytelnik odkrywa co wiąże te dwie sprawy i do jakich działań to wszystko dalej doprowadzi. 

Oprócz przybliżonego działania naszej inspektor, dowiemy się jak wygląda życie po służbie, poznamy przekręty urzędnicze, które mają przynieść korzyść określonym osobom na stołkach, oraz dowiemy się co z tym wszystkim ma wspólnego kościół i przeszłość Lottie Parker. Nie będzie to wszystko jednak wyjaśnione wprost, musimy uważnie śledzić losy bohaterów, wyłapywać każde najmniejsze wskazówki i przede wszystkim nie możemy pozwolić autorce by wywiozła nas w pole mylnymi wskazówkami, bo ja się przyznam bez bicia, że usiadłam na środku takiego pola w pewnym momencie i nie spodziewałam się zakończenia. 

- Czarny Księżyc - powtórzyła.
- Dwa nowie w jednym miesiącu - dodał Kirby.
- Kiedy zło wypełza na powierzchnie. "



Podsumowując całość, książka strasznie mi się spodobała i wprost już nie mogę się doczekać kolejnych losów inspektor Lottie Parker. Zagadka kryminalna wzbudza dreszcze i nie jest łatwa w rozwiązaniu. Bohaterowie są realni z wadami, których łatwo da się polubić. Podobały mi się wtrącenia z przeszłości, które na początku mąciły akcje, a później zaczęły układać się w całość. Zakończenia się nie spodziewałam, nie tak to przewidziałam i zostałam zaskoczona po raz kolejny. Polecam tę książkę fanom gatunku, bowiem Wam powinna przypaść do gustu, oraz osobom, które jeszcze nie wiedzą czy lubią ten gatunek. Książką mnie powaliła na kolana. 

Za możliwość przeczytania dziękuje Wydawnictwu NieZwykłe



Komentarze

  1. Chyba muszę ograniczyć odwiedzanie blogów do minimum. Mam tyle książek do nadrobienia a ty "wyskakujesz" z taką. Jak nie zapomnę to wrzucę na czytnik gdy tylko zostanie dodana do książek które mogę czytać w ramach abonametu ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha mam nadzieję, że wybaczysz i spędzisz z nią świetne chwile ;)

      Usuń
  2. O jaaaaa...to może mi się spodobać! Zapisuje tytuł;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie slyszałam o tej książce. ba... wstyd się przyznac - nie słyszałam nawet o tym wydawnictwie. Ale... tytuł sobie zapisuję. na pewno po niego sięgnę! Zaintrygowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm. Bardzo ciekawa książka. Może mi się spodoba

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowałas mnie, koniecznie muszę dodać do listy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio lubuje się w thrillerach, powiesciach kryminalnych i sensacyjnych.Lubię tę akcję i adrenalinę oraz niepewność kiedy zastanawiam się jak książka się skończy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie takie od czasu do czasu i ciesze się że jak już się na taką zdecyduje to w punkt :D

      Usuń
  7. Coś całkowicie w moich klimatach. Uwielbiam zbrodnie w klimatycznych miejscach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie umówię się z książką na spotkanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa pozycja, zapiszę na listę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka czeka na mnie na półce i nie mogę się jej doczekać! To będzie mój powrót do thrillerów po 3 miesiącach posuchy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zlituj się 😂😂 kolejka książek jest ogromna a ja mam za dużo miesiąca do końca pieniędzy! 😂

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi świetnie! Nawet cytaty mają w sobie niezwykły i tajemniczy klimat. Zapisuję na listę ;)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam na półce, niebawem zabieram się za czytanie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi też się bardzo podobała ta książka, i tak jak Ty nie mogę się doczekać dalszych losów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle fajnych książek do przeczytania i tak malo czasu... a ty znowu recenzujesz cos co jest w moich klimatach :D

    P.S. gdzie robilas zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rudawy Janowickie i Zamek Bolczów, gorąco polecam, fajne trasy na chodzenie ;)

      Usuń
  16. Niełatwa zagadka kryminalna to zdecydowanie coś co tygryski lubią najbardziej. :) Chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaintrygowałaś mnie tą ksiązką!

    OdpowiedzUsuń
  18. Póki co nie mam ochoty na kryminały, ale szczerze zainteresowałaś mnie tą książką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze jak Cię najdzie ochota to sobie o niej przypomnisz ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II