#66 mieszkajaca_rzuca_literami7 Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część III


I znów musiałam wrócić do swojej ukochanej serii, przez co przeczytałam po raz kolejny "Harry Potter i Więzień Azkabanu". Uwielbiam tę część za obecność Syriusza i za rzucenie więcej światła na rodzinę Harry'ego czyli Jamesa oraz za postać profesora Lupina. Chwila wytchnienia z Harrym to cykl na moim blogu, którego dwie pierwsze części możecie przeczytać CZĘŚĆ I oraz CZĘŚĆ II.
A teraz zapraszam Was na kolejną dawkę cytatów i zdjęć.

Autor: Joanne Kathleen Rowling
Tytuł: "Harry Potter i Więzień Azkabanu"
Tytuł oryginału: "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo Media Rodzina
Ilość stron: 452
Gatunek: literatura młodzieżowa


"Hagrid ma zupełnie inne pojęcie o tym, co jest niebezpieczne, od większości normalnych ludzi."


"-Ja nie szukam żadnych kłopotów - odpowiedział Harry rozdrażnionym głosem. - To kłopoty zwykle znajdują mnie."


"-Ja poczułem się bardzo dziwnie - powiedział Ron, unosząc nieco barki, jakby powstrzymywał dreszcze. - Jak gdybym już nigdy więcej  nie miał się cieszyć..."


"Dementorzy działają na ciebie i wiele silniej niż na innych ludzi, ponieważ przeżyłeś okropieństwa, których inni nie przeżyli."


"Dementor to pasożyt, który gdyby tylko mógł, wyssałby z ciebie wszystko, co dobre, pozostawiając coś, podobnego do niego. Pozostawiłby w tobie jedynie najgorsze wspomnienia z całego życia."


"-Przysięgam uroczyście, że knuje coś niedobrego."


" Panowie Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz 
zawsze uczynni doradcy czarodziejskich psotników,
mają zaszczyt przedstawić
MAPĘ HUNCWOTÓW"


"Nigdy nie ufaj nikomu i niczemu, jeśli nie wiesz, gdzie jest jego mózg."


"-Myślę, że jedynym powodem, dla którego nie oszalałem, była moja niewinność. Wiedziałem, że jestem niewinny. To nie była szczęśliwa myśl, więc dementorzy nie mogli mnie jej pozbawić... nie mogli jej wyssać... utrzymywała mnie przy zdrowych zmysłach.
Dzięki temu nie zapomniałem, kim jestem."



"-Więc powinieneś umrzeć!Lepiej umrzeć, niż zdradzić swoich przyjaciół! My byśmy to samo zrobili dla ciebie!"


"-Nie robię tego dla ciebie. Robię to, bo uważam, że mój tata nie chciałby, aby jego najlepsi przyjaciele zostali mordercami...przez ciebie."


"Jeśli wszystko dobrze pójdzie, dziś w nocy będziecie mogli uratować więcej niż jedno niewinne życie."


"-Expecto Patronum!"


"To był jeleń. Lśnił tak jasno jak księżyc...wracał do niego."


"Konsekwencje naszych działań są zawsze tak złożone, tak różnorodne, czasem wręcz sprzeczne, że przewidywanie przyszłości jest naprawdę bardzo trudnym zajęciem..."


"-To jest magia w swoim najgłębszym, najbardziej nieprzeniknionym aspekcie, Harry, Ale wierz mi... może nadejść czas, kiedy będziesz bardzo rad, że uratowałeś mu życie."


"Twój ojciec żyje w tobie, Harry, i ujawnia się najwyraźniej, kiedy go potrzebujesz. Bo jak inaczej mógłbyś wyczarować tego właśnie patronusa? To był przecież Rogacz."

"Tak, Harry, naprawdę zobaczyłeś swojego ojca...odnalazłeś go w sobie."


Na koniec standardowe pytania, jeśli znacie serię to czy lubicie tę część i za co najbardziej?

jeśli nie znacie tej serii ( jakimś cudem :D ) to czy zamierzacie jeszcze poznać?? ;)

Komentarze

  1. Seria mi się nie spodobała, film też :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Harrego, też w styczniu przeczytałam wszystkie tomy jeszcze raz <3 Lubię do nich wracać raz w roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. KOCHAM HARREGO! Moja ulubiona część to zdecydowanie Książe Półkrwi. Więzień Azkabanu zrobił dobry wstęp do pozostałych cześć w których dużo się dzieje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Harry to chyba już klasyk. Ładne masz wydanie. Ja mam to pierwsze oraz z nowszych to wersję ilustrowaną w tej chwili są wydane tylko trzy tomy ale gdy tylko pojawi się czwarty [i kolejne], to na pewno zakupię ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi się to pierwsze ze względu na sentyment <3 A ilustrowanych mam tylko jedno

      Usuń
  5. Harry jest świetny! Chyba nie może się nie podobać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są te wydania HP :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszy ogromna popularność tych powieści, ale choć lubię takie klimaty, to jednak wciąż nie mogę się do tej serii przekonać. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Planowałam do tych książek wrócić we wakacje, ale mam tyle innych i to recenzenckich, że nie mogę sobie na to pozwolić. A tak bardzo tęsknie za światem Rowling :(

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas to nasz wróg, ale trzymam kciuki, żebyś jeszcze kiedyś wróciła do Hogwartu ;)

      Usuń
  10. Potter również jest w moich planach czytelniczych 💞

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  11. Harry <3 seria jest moją największą literacką miłością i to się nigdy nie zmieni <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Do trzeciej części HP mam szczególny sentyment! Jest bardzo magiczna. Patronusy, nawiązania do życia Lily Evans! Magia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Już bardzo dawno nie czytałam tej serii :) Muszę sobie ją przypomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam, ale bardzo dawno :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II