#89 Susie Hodge - "Krótka historia sztuki. Kieszonkowy przewodnik po kierunkach, dziełach, tematach i technikach"


Autor: Susie Hodge
Tytuł: "Krótka historia sztuki"
Tytuł oryginału: "A Short Story of Art"
Tłumaczenie: Jerzy Malinowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo Alma-press
Ilość stron: 217

"Krótka historia sztuki" to przepięknie wydany przewodnik przedstawiający kierunki oraz dzieła i tematy oraz techniki sztuki zaczynając od tych najstarszych 50 000 lat p.n.e aż po obecne czasy.



Ta mała książeczka to skarbnica wiedzy na temat sztuki, ale najbardziej co mnie w niej ujęło to wydanie! Okładka przedstawia sławne dzieło, a tytuł został ładnie w nie wkomponowany. Brzeg książki jest złoty, pięknie się mieniący z białymi, czytelnymi literkami oraz tył, który nie posiada opisu, ale kolejny obraz. Środek urzekł mnie harmonią. Książka bowiem została podzielona na kategorie i dowolnie możemy czytać ją od początku do końca, ale możemy też skupiać się na danej epoce i przewijać strony do dzieł, które w tym okresie czasu powstawały oraz do technik jakie były wtedy używane. Na początku mamy krótkie wprowadzenie oraz małą legendę przedstawiającą jak czytać treść. Dla mnie było to bardzo przydatne i przejrzyste, nie miałam problemu ze znalezieniem tego co chciałam przeczytać. Plus, za dokładne przedstawienie poszczególnych kierunków sztuki, jak i przykłady najwybitniejszych autorów danego kierunku oraz najpopularniejszych dzieł. Oprócz podziału na kierunki, możemy znaleźć w środku same dzieła znów przedstawione chronologicznie, ale i opisane oraz zinterpretowane.


Nie mam żadnych zarzutów do danej pozycji. Nie dość, że zawiera ona bogate informacje to jeszcze zostało to pięknie oprawione w okładkę, która prezentuje się cudownie na półce. Treść będzie zrozumiała zarówno dla osób, które interesują się sztuka i obeznane są z terminologią jak i dla laików takich jak ja. Środek jest przejrzysty i czytelny. Polecam, jeśli interesujecie się tematem, a na pewno nie będziecie rozczarowani.

Za możliwość poznania, dziękuje Wydawnictwu Alma-press


Komentarze

  1. Nie jest to książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego wydawnictwa mam inną książkę i też jestem zachwycona wydaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być skarbnica ciekawej wiedzy! I przyznaję - na pierwszy rzut oka prezentuje się pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam już tę książkę i zdaje się świetnym przewodnikiem dla osób, które nie mają dużo wspólnego ze sztuka. Logicznie ułożoną, skondensowaną porcją wiedzy w pięknej oprawie :)
    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko sięgam po książki o sztuce, ale ta wydaje się być ciekawa. ;)
    Pozdrawiam, Hayles

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tę książkę i naprawdę bardzo mi się podobała. Chociaż sztuką niezbyt jestem zainteresowana, to w tej książce byłam nią zachwycona!
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  7. Z reguły nie sięgam po tego typu pozycje i z tą nie będzie wyjątku. Po prostu mnie niezbyt interesują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że to dobra książka dla początkujących miłośników sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam, o tej książce. Czytała ją moje koleżanka i powiedziała, że jest świetna więc nie wiem. Może kiedyś się na nią skuszę.
    Pozdrawiam :)
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/08/recenzja-ksiazki-dance-sing-love-miosny.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam historię sztuki, więc koniecznie muszę dorwać tę książkę!!

    OdpowiedzUsuń
  11. nie dla mnie, nie lubię takich książek, ale okładka rzeczywiście ładna!

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno się za nią nie wezmę, nie mój typ książek. okładka ciekawa :)
    https://ksiazkioczamirudej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wpadła mi w oko już jakiś czas temu, chętnie bym ją przejrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pięknie wygląda, a do tego można się czegoś ciekawego dowiedzieć, warto mieć na półce
    https://niegrzecznerecenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Całkiem sporo było o tej książce niedawno w internetach, chociaż o wydawnictwie słyszę po raz pierwszy... Jednak od dawna brakowało mi w Polsce dobrego wydania książki o sztuce, która nie przygniata ani ilością informacji, ani sposobem ich przekazania. :D Z Twojej opini wnioskuję, że tej książce (a właściwie temu autorowi :D ) się to udało. Fajnie! Przeczytam ją kiedyś z chęcią. :D Ale będę musiał znaleźć najpierw trochę więcej czasu... :(

    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

V Czytelnicze Podsumowanie Styczeń 2018

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

II. Czytelnicze podsumowanie Października 2017