Drink Summer Book Tag czyli alkoholowy tag książkowy

Dzień dobry,


Jakiś czas temu Lucas z bloga MAD2KAT nominował mnie do pewnego smacznego tagu wakacyjnego.
A że wakacje powoli dobiegają końca, wypadało by na chwilę zapomnieć o tym końcu i póki to możliwe skupić się na odpoczynku.
Wiadomo, że jeśli i odpoczynek, to i jakiś napój wyskokowy od czasu do czasu się przyda. 

Więc już bez owijania w bawełnę zapraszam do mojej realizacji:

Grafika pochodzi z bloga MAD2KAT


1. BLUE HAWAIIAN - ŻARŁACZ BIAŁY

    Książka, która pochłonęła Cię od pierwszej linijki

Tu swoje miejsce znajdzie książka, którą skończyłam całkiem niedawno, czyli "Horyzont umysłu" Thomas Arnold. Thriller psychologiczny z dość brutalnymi opisami, który zaczyna się, że tak powiem z grubej rury już od pierwszej strony tekstu. I jak mnie na tej pierwszej stronie wciągnęło w wir akcji, tak już zostałam tam do samego końca.


2. DESERT ROSE - SUMMER ROAD TRIP

Książkowe, egzotyczne miejsce, do którego chciałabyś trafić w te wakacje.


Zazwyczaj odpowiedziałabym, że Hogwart. Ale żeby nie było standardowo tym razem wybrałabym się w podróż razem z kruczymi chłopcami z serii "Król Kruków" Maggie Stiefvater do lasu Cabeswater. Było to miejsce nieoczywiste, czasami wywołujące ciarki na ciele, ale i pełne magii. Mimo, że serii nie poznałam jeszcze do końca to właśnie ten las chciałabym poznać bardziej znając już dwie części z tej serii. No i na pewno miło spędziłabym czas z owymi chłopcami.


3. BANANA BEACH - OWOCOWY ZAWRÓT GŁOWY

Styl autora, do którego długo nie mogłaś się przyzwyczaić.

Nie musiałam długo myśleć, bo pierwszy autor, który wpadł mi do głowy to Andrzej Sapkowski. Postanowiłam, że czas wziąć się za serie "Wiedźmin" i w tym roku udało mi się przeczytać pierwszy tom. I przyznam, że na początku strasznie się męczyłam. Mało co ze słów autora rozumiałam i strasznie się irytowałam. Dopiero po dłuższym czytaniu udało mi się przyzwyczaić i się polubiliśmy. W planach dalsze części.


4. LATIN LOVER - PODPIERACZ ŚCIANY

Bohater, którego dopiero z czasem dało się polubić

Zdecydowanie George z książki "Tam dokąd zmierzamy", autorstwa B. N. Toler. Bohater to na początku historii typowy dupek, który chamsko odnosi się do każdego z jego otoczenia, a złość wyładowuje na najbliższych osobach. Z problemami radzi sobie przy pomocy narkotyków. Dopiero po poznaniu jego osoby bliżej i zapoznaniu się jego przeszłości byłam w stanie go o wiele lepiej zrozumieć i polubić. A tak na marginesie, to polecam tę pozycję jako wyciskacz łez. 


5. BAHAMA MAMA - TOTALNY LUZ

Książka o najbardziej nietypowym, wakacyjnym tytule.

Hmm można tę książkę dać jako pozycja wakacyjna, bo w końcu swoją premierę miała podczas tegorocznych wakacji, ale już na pewno można ją zakwalifikować jako najbardziej nietypowy tytuł bo tu przedstawiam Wam dzieło autorstwa Annabel Pitcher o jakże wdzięcznym tytule "Chmury z keczupu". Przyznajcie, że tytuł nie jest typowy. A dodatkowo historia jest bardzo oryginalna. 


6.GREEN DREAM - PARTY STARTER 

Mało znana książka, która niespodziewanie wpadła Ci w ręce i pozytywnie Cie zaskoczyła

Pozytywne zaskoczenie w wypadku tej pozycji to mało powiedziane. Ta książka mną zawładnęła, czytałam ją już kilkanaście razy, znam ją prawie na pamięć i jest to książka w mojej biblioteczce, która ma zaznaczoną największą ilość cytatów. Za każdym razem, gdy po nią sięgam, na nową wywołuje ona we mnie fale emocji i zawsze się popłaczę bez względu na to, że przecież wiem jak się skończy. Mowa tu o pozycji, którą kilka lat temu przypadkiem znalazłam w bibliotece i tak się zakochałam, że od razu zaopatrzyłam się w swój egzemplarz. Oto książka "Milion małych kawałków" - James Frey. Nie będę tu Wam pisać o czym jest, bo mam zamiar zrobić o niej kiedyś osobny post, powiem tylko, że książka przedstawia wszystko w oczywisty sposób, bez owijania w bawełnę. Kocham ją za to!


7. ARIZONE SUNRISE - FATA MORGANA 

Książka, która nigdy nie pasuje do żadnego pytania, ale zasługuje, by o niej opowiedzieć.

Sama nie wiem do końca jaką pozycję mogłabym tutaj przedstawić. Ale Lucas podpowiada, że można sobie ponarzekać. Więc tym razem będzie erotyk. Oczywiście, żeby nie było ja do takich książek nic nie mam, sama od czasu do czasu łapię się za taką pozycję. Ale "Małżeńska gra" C D Reiss, to książka, która mnie tak cholernie irytowała, że miałam ochotę wyrzucić ją przez okno. Niezdecydowanie bohaterowie, którzy co sekundę myślą co innego, a robią jednak zupełnie co innego. Po drugie to język, przy którym chciało mi się dosłownie wymiotować. Nie, nie i jeszcze raz nie i tym razem mam nadzieje, że ta książka zaginie gdzieś w odmętach mojej świadomości i o niej zapomnę.


8. CUBA LIBRE - KAC MORALNY

Interesujący bohater, który przeszedł spektakularną przemianę

Pierwszy bohater, który przychodzi mi do głowy to Damian z książki #wawskie14 Jakuba Pawełka. Damianowi przyszło żyć w Polsce okupowanej przez Niemców. Ale jego życie polega tylko na egzystencji. Nie chce on się narażać i należy do osób, które przygryzają język i zamykają oczy na otaczającą krzywdę byle chronić swój tyłek i tylko swoich najbliższych. Ale w momencie, gdy życie jego matki jest zagrożone Damian bez wahania wstępuje do podziemia zostając jednym z powstańców mimo, że wcześniej taka myśl nawet na sekundę nie zagościła w jego głowie. Owe zachowanie pokazuje jak bardzo może się zmienić człowiek, dla dobra drugiej osoby. Zdecydowanie była to zmiana na plus. 


9. CARRIBEAN BREEZE - OSTATNI Z MENU

Niedoceniany, drugoplanowy bohater, który zasługuje na więcej uwagi.

Nie będę oryginalna, ale tylko to przychodzi mi w tej chwili do głowy. Chciałabym przeczytać książkę, w której treść skupiłaby się najbardziej na postaci Toma Riddle'a. Chciałabym poznać go od podstaw. Zaznajomić się z jego dzieciństwem, dorastaniem i jego pobytem w Hogwarcie. No marzy mi się to! Więc mam nadzieję, że może kiedyś J.K.Rowling posłucha głosu swoich fanów i zrobi dla nas coś miłego.

10. DARK EVENING - ONE MORE SHOT 

Książka, do której przeczytania zostałeś namówiony przez znajomego.

Zacznijmy od tego, że ja w swoim otoczeniu mam tylko jedną osobę, która czyta książki. A to co czytam zazwyczaj wybieram sobie sama. Więc mam problem z tym ostatnim punktem. Ale wpadła mi do głowy jedna, jedyna książka, którą poleciła mi moja przyjaciółka i tylko ją przeczytałam. A jest to  "Pięćdziesiąt twarzy Grey'a" E L James. I tak zgadza się, ja swego czasu przeczytałam te książki i jakoś to przeżyłam. Natka, nie oznaczę Cię, bo nie masz bloga, ale jak to przeczytasz to będziesz wiedzieć, że to o Tobie ;*


Uff, Lucas, powiem Ci, że się postarałeś z tym tagiem, nie raz musiałam się dłużej zastanowić i postać przed regałem by wybrać jakąś odpowiednią pozycję, ale czuje się oszukana.
Bo Tag świetny wymyśliłeś, ale sam go nie zrealizowałeś! Więc oficjalnie nominuje MAD@KAT do realizacji tego ciekawego tagu jeszcze przed końcem Wakacji!

Oraz zapraszam do zabawy każdego kto tylko ma ochotę, realizujcie i posyłajcie dalej tę zabawę, bo jest jak najbardziej przemyślana. A dodatkowo, jeśli chcecie macie skończone 18 lat i chcecie poznać przepisy na drinki wymienione wyżej to zapraszam Was na bloga Lucasa, tam znajdziecie małe co nieco. Myślę, że każdy znajdzie swój smak.
Do następnego

Komentarze

  1. Fajny tag, przyjemnie się czytało Twoje odpowiedzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, znam tylko dwie książki z tego zestawienia. Bardzo dawno temu czytałam serię Stiefvater i mi się podobała. W ogóle lubię jej styl.
    Masz błąd w tytule ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za zwrócenie uwagi ;*
      Ja też właśnie mam do tej autorki słabość, bo świetnie mi się czyta jej książki ;)

      Usuń
  3. Bardzo interesujący tag i pomysł, bardzo fajnie się go czytało. Zaintrygowała mnie ten tytuł książki "Chmury z keczupu" masz może gdzieś recenzję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo ;)
      "Chmury z keczupu", polecam, recenzję znajdziesz kilka postów wstecz ;)

      Usuń
  4. Fajne książki wytypowałaś do tego tagu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujący tag, książki które wybrałaś oprócz dwóch wyjątków są mi nieznane co jeszcze zwiększyło moją ciekawość. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zrobisz jakiś post tego typu ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo, postaram się częściej jeśli tylko znajdę jakiś równie ciekawy tag <3

      Usuń
  6. Przyznam, że tylko jedną książkę czytałam z Twoich wytypowanych, a 3 posiadam w swojej biblioteczce. Koniecznie muszę je przeczytać!
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny tag, chyba go sobie zrobię. A czytałam Wiedźmina i jak dla mnie był fatalny. Nie to nie dla mnie książki.
    Pozdrawiam, Małgosia
    okularnicaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie na półce czeka właśnie ten Wiedźmin ze zdjęcia :) Ale nieprędko znajdę na niego czas

    OdpowiedzUsuń
  9. milion małych kawałków to do tej pory moja ulubiona książka, styl autra jest niesamowity.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo interesujący tag! Też chętnie przeniosłabym się do Cabeswater :D A "Chmury z keczupu" to faktycznie bardzo intrygujący tytuł :D
    Pozdrawiam :P
    Klaudia z http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Strasznie podoba mi się ten tag, chętnie go kiedyś zrobię. Może nawet uwinę się do końca wakacji :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo... Czuję się zaciekawiona tą książką "Horyzont umysłów"...

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny i oryginalny tag. Spośród wymienionych książek słyszałam tylko o "Chmurach z ketchupu", ale nie miałam jeszcze okazji by ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny tag. Z książek czytałam tylko "Tam, dokąd zmierzamy" i Greya:-D Jednak "Tam, dokąd zmierzamy" pokochałam, a Greya już niekoniecznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  15. super tag ;) a ksiązki żadnej nie czytałam z podanych ;<
    Pozdrawiam
    jeszczerozdzial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II