#53 Kate Hudson - "Pretty Happy. Przepis na pokochanie siebie "


Autor: Kate Hudson i Billie Fitzpatric 
Tytuł: "Pretty Happy.  Przepis na pokochanie siebie "
Tytuł oryginału: "Pretty Happy . Healthy Ways to Love Your Body"
Tłumaczenie: Karolina Łachmacka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece 
Ilość stron: 255
Gatunek: poradnik 

" (...) Innymi słowy, jeśli chcesz zmienić coś w swoim życiu,  nie wystarczy polubienie zdjęcia opublikowanego na Instagramie!"


Kate Hudson to aktorka kojarzona z takich filmów jak " U progu sławy " czy " Jak stracić chłopaka w 10 dni".  Oprócz tego producentka i bizneswoman. Kobieta dzięki swoim zamiłowaniom do mody stała się międzynarodową ikoną stylu.

A teraz na podstawie swoich przemyśleć,  przeżyć i doświadczeń Kate postanowiła stworzyć poradniki, który pomoże nam kobietom ( wydaje mi się, że jest on kierowany głównie do tej płaci) pokochać same siebie.

"Radość przychodzi wraz z uproszczeniem życia. "


Nie będzie to jednak pusty poradnik pełen suchych faktów i wyników badań lecz po części dziennik autorki wypełniony jej spostrzeżeniami wyciągniętymi na podstawie jej osobistych doznań i konsultacji ze specjalistami.

Ale zacznijmy może od tej strony zewnętrznej czyli wydanie. I tu ogromny ukłon dla Wydawnictwa Kobiecego. Książka wydana jest w pięknej kolorowej, twardej oprawie. Środek wykonany z mocnych kolorowych kartek zapełnionych dużą wyraźną czcionką.  Całość wzbogacona w kolorowe cytaty i sentencje oraz piękne i zabawne zdjęcia samej autorki.

Treść książki nie jest twardo poradnikowa, bowiem czytając ją mamy wrażenie jakbyśmy siedzieli przed autorką, a ona zwracała się wprost do nas. Język jest jasny, zrozumiały,  nie naukowy. Całość wzbogacona w liczne ankiety, pozwalające zrozumieć różne kwestie ( kilka wypełniłam i dowiedziałam się o sobie więcej ).  Oprócz tego książka posiada wstawki z miejscami do pisania, gdzie autorka prosi nas o wypisanie kilku rzeczy czy sama na przykład prezentuje nam pomysły na interesujące posiłki czy listę zakupów. Podobało mi się przedstawienie wszystkiego po kolei,  wstawianie przez Kate momentów ze swojej przeszłości, które były argumentami dlaczego wyciągnęła takie, a nie inne wnioski i dlaczego właśnie to dalej radzi czytelnikowi. Dzięki temu treść była bardziej wiarygodna.


"Jeśli natychmiast nadaje sobie etykietkę,  stosując poniżające lub ujmujące na wartości określenia,  sama ograniczasz swój rozwój i to, kim możesz naprawdę być. "



Podsumowując całość, oczarowało mnie wydanie tego poradnika, dalej jego treść oparta na mocnych argumentami i dodatkowy atut czyli bliższe poznanie osoby Kate Hudson. Nie z wszystkim się mogę zgodzić,  nie wszystko chciałabym wprowadzić w swoje życie, ale wiem, że nie raz będę zaglądać do tej książki,  będę ją kartkować i będzie to dla mnie jeden z małych kroków pomagający coś zmienić w sobie. Polecam go,  jeśli lubicie tego typu książki mając na uwadze, że nie będzie tu czysto naukowych faktów i jeśli jesteście na drodze do zmian,  a brakuje Wam jeszcze jakichś porad bądź informacji.

Za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu Kobiece.



Komentarze

  1. Poradnikow nie lubie i przeważnie unikam :) ale jedno musze przyznac - one zawsze są pięknie wydane...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezbyt dobrze wspominam wszelkiego rodzaju poradniki, nawet takie z dość oryginalną formą narracji. Jednak nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia cudne! Niestety książka zdecydowanie nie w moim klimacie. Nie lubię poradników, szczególnie o takiej tematyce.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przekonuje to że jest to po części forma dziennika, duży plus również za wydanie - sprezentuje siostrze, a później będę pożyczać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie mnie ostatecznie przekonało, bo tak to byłby chyba zwykły poradnik pełen regułek itp ;) Mam nadzieję, że siostrze się spodoba ;)

      Usuń
  5. Jakoś nie jestem przekonana do takich poradników :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytam poradników, ale zdjecia genialne :) pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Poradniki to niestety nic z czego bym korzystała :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzadko sięgam po poradniki choć akurat do Kate Hudson mam sentyment. ;) Ale myślę, że pozostanę przy lubieniu jej filmowej osobowości. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poradniki to nie moja bajka. Jeszcze pisane przez gwiazdki Hollywoodu... podziękuje.
    Natomiast Kate jako aktorkę, bardzo lubię oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kate Hudson kojarzę tylko z piosenki ''Cinema Italiano'' z musicalu Nine, nie widzę jej w roli pisarki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm ja musicalu nie kojarzę, ale dziękuje za komentarz zerknę sobie ;)

      Usuń
  11. Mam, czytałam i też mi się bardzo spodobał ten poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam ją w planach i myślę, że kiedyś z czystej ciekawości sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze mam wątpliwości co do książek pisanych przez aktorki / celebrytki, ale jak nie przeczytam to nie wyrobię sobie własnego zdania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwie się, ponieważ nie każdy nadaje się do pisania, ale jednak ta forma poradnika mi przypadła do gustu ;)

      Usuń
  14. Chyba nigdy nie zostanę fanką takich książek, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasem i wśród poradników dla kobiet można trafić na ciekawą perełkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero raczkuje w tym gatunku, ale mam nadzieję, że trafie jeszcze na nie jeden przydatny ;)

      Usuń
  16. Dzięki Tobie chyba się na nią skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytam poradników, ale ten wygląda interesująco! Ja natomiast polecam Ci sięgnąć po świetną powieść p. t. "Dziewczyny chcą się zabawić" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o niej, ale pozwoliłam sobie ją wygooglować i wydanie jest przepiękne. Zapisałam tytuł i dziękuje ;)

      Usuń
  18. Jak nigdy nie sięgam po ten typ książek, ta ten tytuł mnie bardzo zaciekawił :D

    OdpowiedzUsuń
  19. To ja zaś wyjątkowo negatywnie oceniam tę książkę.. :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Poradnik nadal przede mną i czeka na swoją kolej na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem fanką poradników, zostanę więc sceptyczna.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie bardzo lubię poradników.. ni to ma się to jak do prawdziwego życia, szarego człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba jest niewiele osób, które lubią poradniki. Ja na pewno nie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niezbyt przepadam za poradnikami, ale ten nawet mnie ciekawi ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II