^Przedpremierowo^ #56 Douglas E. Richards - "Ułamek sekundy"


Autor: Douglas E. Richards
Tytuł: "Ułamek sekundy"
Tytuł oryginału: "Split second"
Tłumaczenie: Marcin Żuchowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo NieZwykłe
Ilość stron: 470
Gatunek: thriller / sensacja / kryminał / science-fiction
Premiera: 4 kwietnia 2018 roku

"Technika... to dziwna rzecz. Jedną ręką cię obdarowuje, a drugą wbija ci nóż w plecy"

Podróże w czasie to intrygujący temat do rozmyśleń. Gdy inteligentny fizyk Nathan Wexler znalazł sposób na wysyłanie materii w przeszłość o ułamek sekundy nie spodziewał się, że rozpęta to piekło. O jego odkryciu dowiadują się dwa wrogie zespoły, które za wszelką cenę chcą mieć fizyka wraz z teorią po swojej stronie, a w całość zostaje zamieszana również jego narzeczona Jenna. Tylko czy ułamek sekundy wystarczy, aby zmienić cokolwiek w biegu wydarzeń?  Czy narzeczona fizyka dowie się całej prawdy o odkryciu i zdąży poznać jego konsekwencje ?

" Ludzie to węże. Skoro nawet Bóg został zdradzony przez anioła - Szatana, który został wygnany do piekieł - każdy człowiek mógł w dowolnym momencie okazać się zdrajcą."


Wydaje mi się, że podróże w czasie to dość popularny temat zarówno w literaturze jak i w kinie. Ale według mnie wplątanie podróży w intrygującą fabułę thrillera to dość oryginalny sposób by zachęcić czytelnika. Jenna wraz z narzeczonym zostaje niespodziewanie porwana z własnego domu nie wiedząc dlaczego i przez kogo. Dopiero po czasie okazuje się, że wszystko za sprawą niewinnego odkrycia, na którym zależy wielu osobom. Ta noc zmienia się w koszmar, a dziewczyna musi uciekać nie wiedząc przed kim walcząc o życie. 

Na początku poznając główną bohaterkę byłam przekonana, że to zwykła dziewczyna jakich wiele. Dopiero z czasem wraz z rozwinięciem się poszczególnych wątków i poznaniu jej w kryzysowych sytuacjach zobaczyłam, że ta dziewczyna ma jaja. W jej życiu zaczynają dziać się paskudne rzeczy, nic nie jest oczywiste i nie wiadomo kto ma dobre zamiary, a kto złe. Jenna jednak zachowuje zimną krew, myśli i kalkuluje zamiast wpadać w panikę kiedy ma do tego całkowite prawo. 

Jej narzeczony to człowiek o ścisłym umyślę. Niezwykle inteligenty fizyk, który poświęca się swojej pasji. Ale chyba ja nie do końca go polubiłam lub po prostu nie poznałam go na tyle, by nawiązać z nim głębszą relację. 

I jeszcze osoba, która w całej fabule miała ogromną role. Detektyw, niejaki Aaron Blake, były wojskowy, bardzo dobrze wyszkolony przez swoje przeżycia na misji. Brakowało mu adrenaliny do czasu poznania naszej głównej bohaterki. Jego umysł pracuje na najwyższych obrotach, szczególnie kiedy znajduje się w mało komfortowej sytuacji. Wyszkolenie pozwala mu zaskoczyć swoich wrogów jak i klientów. Polubiłam tego gościa i jego humor.

Przechodząc do treści muszę przyznać, że nie jest ona łatwa i nie ma możliwości szybkiego przepłynięcia przez strony historii. Wydaje mi się, że można tę pozycje zaliczyć do ambitniejszych lektur ze względu na opisy badań naukowych i odkryć. Nie raz musiałam czytać jeszcze raz kilka zdań by zrozumieć sens danej teorii tym bardziej, że z fizyką u mnie słabo. Mimo to treść bardzo mi się podobała. Wymagała ona mojego zaangażowania i oddania się w całości lekturze. Autor bawi się czytelnikiem prowadząc przy tym narracje trzecioosobową, a zdarzenia zmieniały się jak w kalejdoskopie. Nie raz zostałam wprowadzona w przysłowiowe maliny dając się podejść. Mamy tu wiele akcji, zaangażowania bohaterów oraz zwrotów. Nie ma sposobności na nudę i chwilę wytchnienia, no może poza wykładami. Rzeczą, która mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła to końcowa mowa autora, który wyjaśnia nam co było prawdą, a co naciągnięciem z jego strony na cześć jakości historii. Mamy wiele odnośników do wartościowych książek, z których możemy poznać określony punkt widzenia. 

"Zgodnie ze starą zasadą iluzjonistów, ludzi łatwo można było zdekoncentrować."


Zbierając całość do kupy muszę przyznać, że książka zaskoczyła mnie pozytywnie. Zarówno bohaterowie, którzy nie byli pustymi marionetkami w rękach autora, a barwnymi osobistościami z krwi i kości, które potrafiły zaskoczyć w najmniej oczekiwanym momencie, jak i sam pomysł na fabułę i jego wykonani. Podczas tej lektury nie sposób się nudzić. Akcja przeskakuje z jednej na drugą, a nasz umysł musi pracować szybciej by nadążyć za wszystkimi elementami układanki, które nie są rzucone nam od razu, lecz odkrywamy je kawałek po kawałeczku.
Podczas poznawania pomysłów bohaterów, doszłam do tego, że sama zaczęłam się zastanawiać nad podróżami w czasie oraz nad samym pojęciem czasu. Książka bez wątpienia zmusza do refleksji. Zarówno autor jak i wydawnictwo odwaliło w tym momencie kawał roboty na wysokim poziomie. Polecam tę książkę szczególnie fanom gatunku, bo sądzę, że nie będziecie się nudzić, a nawet wpadniecie w wir zdarzeń. 

Za możliwość przeczytania dziękuje Wydawnictwu NieZwykłe


Komentarze

  1. W tej chwili mam dużo innych książek jednak postaram się o tej książce pamiętać ponieważ zainteresowała mnie.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się i mam nadzieję, że uda Ci się po nią sięgnąć w swoim czasie ;)

      Usuń
  2. Mam od jakiegoś czasu tę pozycję, ale jeszcze nie miałam okazji się z nią zapoznać. Mam jednak nadzieję, że szybko znajdę dla niej czas.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi intrygująco, jestem ciekawa fabuły i pewnie po nią sięgnę, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tej przygody czytelniczej, chętnie po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba ;)

      Usuń
    2. Trochę wolnego czasu się szykuje, zatem i więcej książek powinno wskoczyć na listę czytelniczą. :)

      Usuń
  5. Ciekawa ta książka, chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chwilowo nie mam w planach tej książki, ale jednak cały czas mnie intryguje, więc niewykluczone, że kiedyś po nią sięgnę :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie Cię męczyć dopóki nie złapiesz jej w swoje łapki ;)

      Usuń
  7. Kolejna pozytywna recenzja tej książki :) Jestem na tak

    OdpowiedzUsuń
  8. wpisuje na listę i może do niej w koncu dotre

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią kiedyś ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również ją dostałam, zamierzam przeczytać w ten weekend. Choć po twojej recenzji mam pewne obawy, chodzi o te naukowe "rzeczy'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, one mogą być lekko niezrozumiałe, ale myślę, że sobie poradzisz i całościowy odbiór będzie pozytywny ;)

      Usuń
  11. Waham się. Z jednej strony podoba mi się taka idea podróży w czasie a z drugiej obawiam się tych naukowych opisów. :/ Sama nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One mogą być ciężkie do zrozumienia, jeśli jak ja nie interesujesz się fizyką. Ale też myślę, że przy spokojnym podejściu wszystko będzie jasne ;)

      Usuń
  12. Okładka ciekawa, jednak nie czuje tego czegoś..

    OdpowiedzUsuń
  13. Dopisuję książkę do kolejki, powinna mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka nie dla mnie 🙈🙈🙈

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię jak autor wodzi za nos prosto w maliny :) trochę mnie zaciekawiłaś tą lekturą :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przy okazji będziesz miała okazję po nią sięgnąć ;)

      Usuń
  16. Mogłaby mi przypasować. Zapisuje tytuł by sięgnąć przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wydaje się naprawdę ciekawa, myślę że kiedyś po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę słowa "podróże w czasie" i od razu jestem kupiona! Po trylogii czasu, wszelkie możliwości podróżowania w przeszłość bardzo mnie ciekawią! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam Trylogii czasu więc zapisuje i się rozejrzę, dziękuje!

      Usuń
  19. Wydaje się być genialna! Będę musiała siegnąć!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa okładka, ale książka raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Książkę wpisuję na swoją listę! A swoją drogą.. robisz super zdjęcia, bardzo klimatyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. O, nie spodziewałam się takiego tematu :) wygląda intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak to możliwe, że przegapiłam wieść o tej książce? Wygląda na to, że mogłaby mi się spodobać!

    OdpowiedzUsuń
  24. To chyba nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II