#69 Mary Kubica - "Zajmę się Tobą"



Autor: Mary Kubica
Tytuł: "Zajmę się Tobą"
Tytuł oryginału: "Pretty Baby"
Tłumaczenie: Barbara Górecka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Harper Collins
Ilość stron: 349
Gatunek: thriller / sensacja / kryminał

Heidi mieszka wraz ze swoim mężem oraz córką w Chicago. Od lat udziela się społecznie pomagając osobom, którzy tylko takiej pomocy potrzebują, stawiając ich dobro nad swoim. Więc, gdy w kolejny ulewny dzień zauważa na peronie młodą dziewczynę z dzieckiem na rękach nie waha się by podejść i zaproponować pomoc. Tym razem jednak nie jest to zaproponowanie miejsca w schronisku, ale przygarnięcie tajemniczej Willow pod swój dach. Czy przeszłość może mieć, aż tak ogromny wpływ na naszą teraźniejszość?


Książkę znalazłam, na wyprzedaży w markecie i czytając raz jej opis od razu wrzuciłam ją do koszyka, z zamiarem jak najszybszego zapoznania się z fabułą. Sami musicie przyznać, że opis jest dość intrygujący i już po nim nasuwają się na myśl jasne obrazy i możliwości rozwinięcia tej historii. Mimo to, ja zostałam zaskoczona torem jakim potoczyła się ta fabułą i nie do końca spodziewałam się takiego finału.

Heidi to złota kobieta. Nie skupia się na sobie, ale troszczy się o swoją rodzinę. Pomoc bezbronnym osobom to dla niej priorytet w życiu przez co praca jest dla niej przyjemnością. Jednak momentami miałam wrażenie, że jest ona troszkę naiwna i impulsywna.

Mąż kobiety - Chris - to człowiek twardo stąpający po ziemi. Jest biznesmenem, zna się na swojej robocie i wie, że dzięki swojej pewności ma szanse pozyskiwać nowych klientów. Nie jest przekonany do pracy żony, ale wie, że nie ma na to wpływu. Mało uczuciowy, zapracowany, rzadko bywa w domu.

Jeśli chodzi o tajemniczą Willow, to tu sprawy się komplikują. Jest to dziewczyna ze straszną przeszłością, straciła rodziców w wypadku samochodowym, a chwile później zostaje rozdzielona z młodszą siostrą trafiając do domu dziecka. Jej dzieciństwo zamieniło się w piekło, które odcisnęło na niej piętno. Nie mogę Wam jednak zdradzić więcej.

Fabuła poprowadzona jest rewelacyjnie. Narracja podzielona jest na poszczególne osoby, co pozwala nam poznać bieżące wydarzenia z różnych perspektyw. Oprócz zmiany narratora, mamy też retrospekcje. Wszystkie takie zabiegi mają na celu powolne wprowadzenie czytelnika w zagmatwaną zagadkę, która nie jest taka jak wydaje się na pierwszy rzut oka. Ja zostałam zaskoczona bieżącymi wydarzeniami i wraz z kolejną przewracaną kartką wpadałam w osłupienie. Autorka postarała się o zamieszanie i wyszło jej to rewelacyjnie.


Podsumowując, udało mi się trafić na intrygujący i mocny thriller, który wciąga już od pierwszych stron i trzyma w stałym napięciu do samego końca. Czytelnik nie wie czego ma się spodziewać, przez co czytanie powoduje dreszcze. Bohaterowie są przedstawieni bardzo dobrze, poznajemy ich i po części rozumiemy ich działania i podejmowane decyzję. Nie mam do tej pozycji większych zastrzeżeń i polecam Wam ją, jeśli tylko będziecie mieć okazję.

Komentarze

  1. Nie słyszałam jeszcze o tej powieści, ale faktycznie wydaje się być interesująca. Jeśli będę miała okazję po nią sięgnąć, to na pewno to zrobię :)

    Read With Passion

    OdpowiedzUsuń
  2. Może w bliżej nieokreślonej przyszłości poznam tę książkę bliżej ale w tej chwili mam dość duże zaległości i muszę troszeczkę nad tym popracować ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie! Takie książki to ja lubię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam wcześniej tej książki, ale jak jest w niej zagadka, to zdecydowanie coś dla mnie. Zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna konstrukcja postaci, ich ciekawych osobowości, bogaty bagaż doświadczeń, różnorodny sposób radzenia sobie z niecodzienną sytuacją. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że trafiłaś na świetną książkę! Ja zazwyczaj z tych kosztów z tanimi książkami wygrzebuję średniawki. Poszukam tej pozycji 😋 pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta propozycja bardzo mnie zainteresowała. Nawet gdybym się wahał, to Pani recenzja mnie przekonała: ) Pozdrawiam, Zdzisław www.krainslowa.blogspot.com




    OdpowiedzUsuń
  8. ooooo coś dla mnie. muszę się za nią obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nieee, zdecydowanie nie jest to książka dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O myślę, że by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś być może sięgnę po książkę, możliwe, że i tą, o której piszesz. Przymierzam się do pisarki, ale jak narazie jest mi nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię thrillery, a ten wydaje się naprawdę interesujący, więc będę na niego polować. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#64 Patricia Gibney - seria Lottie Parker tom 1 " Zaginieni "

#49 John Flanagan - "Zwiadowcy, tom 1 - Ruiny Gorlanu"