#71 B.N.Toler - "Tam dokąd zmierzamy"



Autor: B.N. Toler
Tytuł: "Tam dokąd zmierzamy"
Tytuł oryginału: "Where One Goes"
Tłumaczenie: Monika Rodziewicz
Wydawnictwo: Wydawnictwo NieZwykłe
Ilość stron: 332
Gatunek: literatura obyczajowa / romans

"Zazdroszczę rzece.Porusza się, płynie wciąż naprzód. Nie tak jak ja. Tkwię w miejscu, w pułapce własnej potrzeby naprawienia czegoś, wobec czego jestem bezradny."

Charotte posiada wyjątkowy dar. Widzi duchy, które nie mogą przejść na drugą stronę. I jej rola polega, na załatwieniu dla nich spraw, które nie dają im spokoju właśnie po śmierci. Problem zaczyna się, gdy przez owy dar dziewczyna traci rodzinę, jak i przyjaciół, nie ma swojego miejsca ani pieniędzy. Jest zdana tylko na siebie i coraz bardziej doskwiera jej samotność. Gdy Char ma już dosyć takiego życia i postanawia popełnić samobójstwo, na jej drodze staje przystojny duch - Ike. Jest on o tyle wyjątkowy, że nie wymaga od niej na już załatwienia spraw dla niego, ale martwi się o los nieznajomej i o jej samopoczucie. I w takim biegu wydarzeń Charlotte nawiązuje z Ike umowę. On pomoże jej znaleźć pracę i mieszkanie, a ona pomoże wyjść z depresji jemu bratu - George'owi. Nikt jednak nie spodziewa się, że ta przedziwna trójka nawiąże, że sobą tak piękną relacje, ale z góry wiadomo, że to rozwiązanie sprawy nie może zakończyć się całkowitym happy endem.

"Nie znam cię ani nie mam pojęcia, co cię spotkało, ale wiem, że oddałbym wszystko, by teraz wciąż jeszcze być żywym."

Sięgając po tę książkę, nie spodziewałam się, aż tak emocjonującej historii, która wywoła u mnie masę łez. Ale teraz zacznijmy od bohaterów.

Bez wątpienia Charlotte jest wyjątkową osobą. Posiada dar, który nie jest łatwy w odbiorze przez osoby z zewnątrz przez co dziewczyna musi radzić sobie z całą sprawą sama. Momentami jest ona impulsywna, ale koniec końców zawsze chcę pomóc. Uprzejma i miła, ale nie daje sobie w kaszę dmuchać. Umie walczyć o swoje.

Ike to nasz duch. Był żołnierzem i zginął przez wybuch bomby. Mogłabym powiedzieć, że to ideał faceta. Oprócz tego, że jest nieziemsko przystojny, to jest niezwykle opiekuńczy i ciepły. Posiada w sobie tyle miłości, że chętnie się nią dzieli. Ja tak strasznie żałowałam, że on jest tylko duchem w tej historii. 

I na koniec równie ważna osoba, bo brat Ike'a, a jak się jeszcze okazuje, brat bliźniak! George nie radzi sobie po niespodziewanej śmierci swojego kompana. Nie był na to przygotowany i pluje sobię w brodę, że to on został na tym świecie. Przez tą stratę nie radzi on sobie z codziennością uciekając do używek. Trochę bardziej wulgarny i wredny niż jego brat. Ale pod swoją skorupą znajduje się jege prawdziwe ja. 

Narracja jest pierwszoosobowa, prowadzona z perspektywy Char, Ike'a lub rzadziej drugiego brata. Jest to świetny zabieg, ponieważ możemy zerknąć na świat różnymi oczami co uświadamia czytelnikowi jak dana sytuacja wygląda dla poszczególnych osób. Na pozór fabuła jest łatwa. Ona pomaga duchowi poprzez pomoc bratu, duch pomaga jej. Ale sprawy się komplikują, gdy okazuje się, że George ma trochę więcej problemów i jest wycofaną osobą. A na domiar złego kreci się koło niego niepokojąca osoba. No i jeszcze uczucie, które nawiązuje się między Char a Ike'em niczego nie ułatwia. Język jest łatwy w odbiorze, a cała historia zawiera zarówno elementy poważne jak i z humorem, co daje równowagę. Muszę się też przyznać, że uczucie, które nawiązuje się pomiędzy bohaterami jest wyjątkowe i piękne. A cała historia wywołała u mnie masę łez - a już dawno nie płakałam przy książce. Pozycja ta zasługuje więc na naprawdę wysoką ocenę i na polecenie jej dalej, bo jest po prostu piękna. Można z niej też wyciągnąć wiele wniosków, ale ja nie chcę Wam już więcej zdradzać. Po prostu musicie sięgnąć po nią jak najszybciej!

"Chwile przychodzą i odchodzą; są jak szybkie przebłyski czasu. A jednak mogą mieć największy wpływ na nasze życie. Albo je złapiemy i wykorzystamy do naszych potrzeb, albo wypuścimy. Te, którym pozwalamy odejść, wiążą się z nami najsilniej - ponieważ żal jest czymś, co nigdy nas nie opuszcza."

Dobrze i ciekawie wykreowani bohaterowie, intrygująca fabuła z wartką akcją. Momenty zarówno romantyczne jak i bardziej poważne czy niebezpieczne i duża dawka humoru. Końcówka książki działa jak wyciskacz łez, więc radzę zaopatrzyć się w pudełko chusteczek! Ale kochani naprawdę gorąco Wam polecam tę historię, nie jest o niej jakoś specjalnie głośno, a szkoda bo książka jest tego warta! Polecam, polecam, polecam!

Komentarze

  1. Brzmi interesująco, myślę, że będzie to ciekawa lektura na letnie wieczory, zapiszę sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa na chwilę relaksu i może gdy będę szukał jakiejś lekkiej lektury to przypomnę sobie o tej ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Tobie się spodobała to i mnie mogłaby się spodobać. Przeczytam jak będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł na narrację, lubię gdy mogę spojrzeć na sprawę oczami różnych osób. Będę miała na uwadze tę książkę. Teraz niestety po nią nie sięgnę, ponieważ bardzo długa kolejka u mnie na półce już jest.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna książka <3 wciąż o niej myślę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę przeczytać tę książkę! Ciekawa fabuuła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękna historia! Złamała mi serce i kilka dni nie umiałam się ogarnąć :D Zdecydowanie warto ją przeczytać, bo na długo zostaje w pamięci <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem mocno zainteresowana lekturą tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chciałabym przeczytać. Na pewno mi się spodoba, a recenzja jeszcze utwierdza mnie w przekonaniu!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo żałuję, że nie udało mi się zostać recenzentką tej książki :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Emocjonująca przygoda czytelnicza, może uda mi się spotkać z książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mogłaby mi się spodobać :) będę mieć okazję to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Racja. Po prostu muszę po nią sięgnąć! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Książkę mam już na półce więc tylko czeka, abym ją przeczytała 💕

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się fajna ale chyba poczeka jeszcze

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#64 Patricia Gibney - seria Lottie Parker tom 1 " Zaginieni "

#49 John Flanagan - "Zwiadowcy, tom 1 - Ruiny Gorlanu"