#80 mieszkajaca_rzuca_literami8 Chwile zapomnienia z Harrym Potterem część IV



Wiadome jest nie od dziś, że kocham w wolnej chwili wracać do mojej ukochanej serii. Plan na ten rok jest taki, żeby na przestrzeni miesięcy znów przeczytać całą. Jest czerwiec i właśnie udało mi się skończyć czwartą część przygód ukochanego bohatera. Dlatego zapraszam Was na kolejny post na moim blogu - jednocześnie zapraszam Was na zerknięcie do poprzednich części : Część ICzęść II oraz Część III.

A teraz już zapraszam do lektury.

Autor: Joanne Kathleen Rowling
Tytuł: "Harry Potter i Czara Ognia"
Tytuł oryginału: "Harry Potter and The Goblet Of Fire"
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo Media Rodzina
Ilość stron: 761
Gatunek: literatura młodzieżowa


"Uśmiechnął się w duchu, kiedy sobie wyobraził Dumbledore'a, z jego długą srebrną brodą, w sięgającej stóp szacie czarodzieja i spiczastym kapeluszu, wyciągniętego gdzieś na plaży i wcierającego sobie krem do opalania w długi, haczykowaty nos."


"Jeśli chcesz poznać człowieka, dowiedz się, jak traktuje swoich podwładnych, a nie równych sobie."


"Zagłuszanie bólu na jakiś czas sprawia, że powraca ze zdwojoną siłą."


"Co ma być to będzie, a jak już będzie to trzeba się z tym zmierzyć."


"Nadejdzie czas, w którym będziecie musieli wybierać między tym, co słuszne, a tym co łatwe."


"Będziemy na tyle silni, na ile będziemy zjednoczeni i na style słabi, na ile będziemy podzieleni. Lord Voldemort posiada wielki talent siania niezgody i wrogości. Możemy mu przeciwstawić tylko równie silne więzi przyjaźni i zaufania."


"Prawda to cudowna i straszliwa rzecz, więc trzeba się z nią obchodzić ostrożnie."


"Przyzwoitymi ludźmi łatwo jest manipulować."


"Nie jest ważne, kto się kim urodził, ale czym się stał!"


Z tej części to już wszystko. 
Mam nadzieje, że i ten post Wam się spodoba. 

Dajcie znać co najbardziej pamiętacie z "Czary Ognia", obojętnie czy z książki czy z filmu?



Komentarze

  1. Pewnie się teraz naraże, ale nie czytałam żadnej części Harrego, choć filmy lubię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam HP <3 Choć przyznaję, że jak już jestem zmuszona wybierać to tę część niesttey najmniej :( Głównie w pamięci utkwiła mi Czara Ognia, smoki, śmierć pewnego bohatera oraz scena na cmentarzu z Sama Wiesz Kim :o

    P.S. Fajny nagłówek ;) Obserwuję ;)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj,już nic nie pamiętam. Tak dawno te.u to czytałam....ojojoj

    OdpowiedzUsuń
  4. Właściwie ja dopiero czytam tą serię. Filmy obejrzałam wszystkie, gorzej z książkami ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam ''Harry'ego Pottera'', ale mam zamiar w końcu to nadrobić. Obejrzałam tylko filmy. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatni tom, jaki przeczytałam! Pamiętam te emocje w czasie Turnieju Trójmagicznego (mam nadzieję, że nie pomyliłam tomów)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że seria o HP mnie do siebie nie przekonała, czytałam by mieć później materiał do dyskusji o książkach z moimi dziećmi. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam się, że książki już nie pamiętam bo czytałam ją będąc w podstawówce a od tamtego czasu minęło sporo lat:D Najwyższy czas sobie ją odświeżyć.
    Za to film pamiętam dobrze, ale i tak w pełni zapewne nie oddaje książki

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też ostatnio przeczytałam całą serię i z jednej strony było to super przeżycie, bo dawno nie miałam do czynienia z HP inaczej niż w postaci filmów (które uwielbiam i mogę oglądać non stop). Ale z drugiej strony tak ryczałam na śmierci Dumbledora, a potem jeszcze bardziej na śmierci Zgredka, że moje złamane serduszko do dziś nie pozbierało się w 100 procentach. A jak książka się skończyła, to też mnie to jakoś tak dobiło. Także ten, HP powinien być na receptę czy coś!
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#46 Leigh Bardugo - "Królestwo Kanciarzy"

#40 Leigh Bardugo - "Szóstka Wron"

#60 mieszkajaca_rzuca_literami6 - Chwila zapomnienia z Harrym Potterem część II